MLADÁ BOLESLAV
ZOBRAZIT MENU
LIDÉ BEZ DOMOVA
OBECNÉ
AKTUALITY
Zúčastnili jsme se Dne zdraví a sociálních služeb!
Dne 28.5.2025 jsme se zúčastnili již 5.
Více...
Dne 28.5.2025 jsme se zúčastnili již 5. ročníku Dne zdraví a sociálních služeb před Bondy centrem v Mladé Boleslavi. Letos nám nepřálo počasí, ale i přes tuto nepříjemnost jsme měli možnost znovu rozšířit povědomí o našich službách.
Děkujeme městu Mladá Boleslav a Odboru sociálních věcí za opětovné pozvání a příležitost znovu představit naše služby i lidem, kteří o nás doteď nevěděli.
Roman Rybenský, DiS. vedoucí pobočky.
Méně...
Zúčastnili jsme se jarní sbírky potravin!
Více...
V sobotu 26. dubna se konala jarní Sbírka potravin. Lidé mohli dobrovolně přispět trvanlivé potraviny a drogerii. Díky zaměstnancům Naděje a dobrovolníkům se podařilo vybrat krásných 321 kg potravin a drogerie!
Děkujeme všem aktivně zúčastněným i všem lidem, kteří se rozhodli přispět. Děkujeme za možnost a hladký průběh sbírky společnosti Albert a Potravinové bance Praha.
Roman Rybenský, vedoucí pobočky.
Méně...
S klienty jsme oslavili největší křesťanský svátek – Velikonoce!
Dne 18.4.2025 nás ve středisku navštívily
Více...
Dne 18.4.2025 nás ve středisku navštívily sestry z římskokatolické církve a pronesly velikonoční bohoslužbu. Sestry donesly i nějaké dary, zaměstnanci pobočky připravili mazance a společně vytvořili pro klienty příjemné velikonoční posezení.
Děkujeme všem zúčastněným!
Roman Rybenský – vedoucí pobočky.
Méně...
Uklízeli jsme naše středisko před jarem!
Dne 4.4.2025 jsme se s klienty denního centra a
Více...
Dne 4.4.2025 jsme se s klienty denního centra a terénního programu, rozhodli, že okolí střediska a středisko samotné připravíme na jaro a Velikonoční svátky, které nás čekají.
Ve středisku proběhl úklid skladovacích prostor, kanceláří, výměna starých pokrývek za nové a také instalace nových spotřebičů. V terénu zase klienti za dohledu terénní pracovnice uklidili okolí Klenice a okolí před střediskem.
Všem děkujeme za ochotu a skvěle odvedenou práci. Naše středisko a okolí je tímto na jaro připraveno.
Roman Rybenský, DiS. vedoucí střediska.
Méně...
Vzhledem k dlouhotrvajícím mrazům otevírá Středisko Naděje v Mladé Boleslavi mimořádné opatření v podobě tzv. horkých židlí.
Více...
Vzhledem k blížícím se mrazům přistupujeme k mimořádnému opatření, a to otevření nízkoprahového denního centra přes noc – “horké židle”. Toto opatření již máme v provozu a bude nadále i do 17.2.2025 včetně. O případném dalším otevření budeme klienty informovat. Příchod je možný od 20:00, spaní v bezpečí a teple je zajištěno na denní místnosti.
Roman Rybenský, vedoucí střediska.
Méně...
Hřejivá slova!
Na minulé návštěvě ve středisku Mladá
Více...
Na minulé návštěvě ve středisku Mladá Boleslav se mi dostalo velmi vlídného přijetí jak ze stran zaměstnanců, tak i klientů. Společně jsme si pozpívali a povyprávěli o životě, jeho radostech i bolestech.
Od klientů jsem dostala nádherné poděkování za naši práci, které si váží společně s asi dvaceti podpisy na zadní stránce.
Děkuji všem zaměstnancům střediska v Mladé Boleslavi za srdečný a hřejivý vztah ke klientům a jejich každodenní pomoc a podporu.
Míla Havrdová – oblastní ředitelka.
Méně...
Uklízeli jsme středisko i okolí před vánočními svátky.
Před vánočními svátky chceme všichni nejen
Více...
Před vánočními svátky chceme všichni nejen zabilancovat pomalu končící rok, ale především se připravit na nadcházející svátky.
Klienti střediska Naděje v Mladé Boleslavi se rozhodli, že s pomocí terénní pracovnice uklidí nejen uvnitř střediska, ale i v jeho okolí.
Nejprve se uklízelo před střediskem a v blízkém parku, pak se klienti vrhli na vnitřní prostory – umyli denní místnost, jídelnu a došlo i na menší opravu sprchy.
Zaměstnanci se zase pustili do balení menších dárků pro klienty na Vánoční bohoslužbu, která se konala v pátek 20.12. 2024.
Všichni klienti odvedli skvělou práci a středisko před vánočními svátky prokouklo k plné radosti klientů i zaměstnanců.
Všem, kterí se aktivně na úklidu podíleli, moc děkujeme!
Roman Rybenský, DiS. vedoucí střediska
Méně...
Vánoční přání a poděkování!
Více...
Vážení přátelé,
advent, vánoční svátky a konec občanského roku nám přinášejí možnost zastavit se a ohlédnout se zpět k rekapitulaci. Jaký byl starý rok, co se v něm povedlo, a co naopak bychom si přáli dělat v příštím roce jinak?
Vstup do nového roku nám dává příležitost těšit se na to, co je před námi, jak můžeme
být druhým lidem ještě více užiteční a projevit jim své milosrdenství a pomoc.
Dovolte mi, abych vám poděkovala za vaši obětavost, podporu a pomoc a popřála vám krásné prožití vánočních svátků, pevnou blízkost lidí, které máte rádi, a v novém roce 2025 zdraví, sílu, energii a Boží požehnání!
Děkuji vám za to, že nám pomáháte pomáhat!
Milena Havrdová, oblastní ředitelka.
Méně...
Pozvání na vánoční bohoslužbu.
Více...
Zveme všechny klienty a přátele Naděje na vánoční Bohoslužbu, která proběhne u nás ve středisku dne 20.12.2024 od 14:00. Sestry z římskokatolické církve pronesou vánoční bohoslužbu, zazpívají koledy. Klienti si poté budou moci rozbalit i nějaký ten vánoční dárek. Budeme se na všechny velice těšit!
Méně...
Zúčastnili jsme se podzimní sbírky potravin!
Více...
V sobotu 23. listopadu se konala podzimní Sbírka potravin. Lidé mohli dobrovolně přispět trvanlivé potraviny a drogerii. Za účasti dobrovolníků z Naděje a z Centra 83 se podařilo nasbírat 505,5 kg těchto potravin!
Děkujeme Potravinové bance pro Prahu a Středočeský kraj, hypermarketu Albert a všem dobrovolníkům za skvělou účast a bezproblémový průběh sbírky.
Méně...
Pokračujeme v renovaci střediska!
I díky lepší současné finanční situaci a
Více...
I díky lepší současné finanční situaci a darům našich sponzorů a podporovatelů jsme mohli za pomoci odborníků opravit špatnou podlahu v kuchyňce, kde si klienti připravují jídlo a mohou posedět v teple a v bezpečí u stolu. Kuchyňka má nově položenou podlahu a chystá se zpětné nastěhování nábytku a malování.
Děkujeme všem, kteří se jak prací, tak financemi na zlepšení zázemí klientů podíleli!
Roman Rybenský DiS., vedoucí střediska.
Méně...
S klienty jsme uklízeli řeku Klenici!
Více...
Ve středu 25.9. jsme se s klienty rozhodli, že uklidíme okolí u řeky Klenice. Počasí vyšlo parádně, a tak nám šel úklid od ruky.
S terénní pracovnicí vyrazilo pár ochotných klientů denního centra a společně dané místo zbavili nepořádku. Podařilo se uklidit 5 pytlů odpadu, plus nějaké staré židle.
Všichni aktivní klienti se radovali z dobře odvedené práce, a hlavně dobrého pocitu, že tato lokalita je zase na chvíli čistá.
Děkujeme terénní pracovnici i vedoucímu středisku za dobrý nápad a organizaci celé akce a všichni se radujeme z čistého prostředí řeky a jejího okolí.
Roman Rybenský, DiS. vedoucí střediska
Méně...
Zúčastnili jsme se konference Sociální služby a lidské štěstí
Dne 10.9. se zástupci střediska NADĚJE
Více...
Dne 10.9. se zástupci střediska NADĚJE v Mladé Boleslavi měli možnost aktivně zúčastnit kazuistické konference v Praze na téma “Sociální služby a lidské štěstí aneb právo žít si život po svém”. Byli jsme pozváni panem Jakubem Šlajsem – vedoucím oddělení koncepce a metodiky sociálních služeb na Středočeském kraji, abychom přednesli své poznatky a zkušenosti z praxe v panelové diskuzi na téma “Péče, sociální vyloučení a duševní poruchy. Terénní péče na ubytovnách, azylových domech a na ulici – možnosti a výzvy”.
Panelová diskuze trvala bezmála hodinu a půl a probíhala za účasti zástupců preventivních služeb pracujících přímo v terénu a pečovatelských služeb.
Za naše středisko jsme mluvili především z příkladů z praxe nízkoprahového denního centra a terénu, tyto služby totiž NADĚJE poskytuje v Mladé Boleslavi již více než dvacet let. Debata byla velice přínosná a bohatá, jelikož nás všechny spojovalo jedno – lidé bez domova, kteří nemají kde důstojně bydlet, anebo nemají dostatečnou zdravotní péči.
Děkujeme za příležitost promluvit na takto významné akci. Odnášíme si inspiraci a jsme rádi, že jsme mohli inspirovat i ostatní. Moc si této příležitosti vážíme.
Roman Rybenský, DiS., vedoucí pobočky Mladá Boleslav
Méně...
Den zdraví a sociálních služeb proběhl v Mladé Boleslavi.
Více...
Dne 29.5.2024 jsme se zúčastnili každoroční akce pořádané Magistrátem města Mladá Boleslav s názvem Den zdraví a sociálních služeb.
Akce byla velice podařená, u stánku se nám střídali lidé snad všech věkových kategorií a všichni měli zájem se dozvědět o našich službách zase o něco více.
Za odměnu dostali návštěvníci písmenko do tajenky, a navíc si mohli odnést propagační materiály střediska (letáky, placky, knihy).
Děkujeme městu Mladá Boleslav a Odboru sociálních věcí za pozvání a příležitost rozšířit povědomí o našich službách mezi širokou veřejnost.
Roman Rybenský vedoucí střediska.
Méně...
Jarní sbírka potravin
Sbírka potravin má za cíl pomoci potřebným lidem.
Více...
V České republice se dvakrát ročně koná celonárodní Sbírka potravin, která má za cíl s pomocí partnerských řetězců vybrat potraviny do potravinových bank, které je dále distribuují potřebným lidem: matkám samoživitelkám, osamělým seniorům, lidem bez domova a dalším.
Jarní termín tentokrát připadl na 13. dubna. V Mladé Boleslavi se sbírka uskutečnila v Albertu v Jičínské ulici, kde její zdárný průběh zajistili dobrovolníci z NADĚJE a Centra 83. Lidé mohli v této prodejně v době od 8 do 18 hodin nakoupit trvanlivé potraviny a drogerii a poté je darovat do označených košíků za pokladnami. Vybralo se 588 kilogramů.
Děkujeme všem přispívajícím za jejich štědrost a dále děkujeme Albertu a Potravinové bance pro Prahu a Středočeský kraj za spolupráci na hladkém průběhu sbírky.
Méně...
Velikonoční bohoslužba v NADĚJI
Sestry z mladoboleslavské římskokatolické církve uspořádaly bohoslužbu pro klienty NADĚJE.<span style="font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial,
Více...
Sestry z mladoboleslavské římskokatolické církve nás poctily svou návštěvou a uspořádaly bohoslužbu pro klienty NADĚJE. Velmi jim děkujeme za vlídné slovo i věcné dary pro lidi v nouzi.
Méně...
Středisko v novém!
S jarem přišla na zaměstnance a klienty
Více...
S jarem přišla na zaměstnance a klienty Naděje v Mladé Boleslavi energie udělat kus dobré práce a zlepšit si prostředí, které někdy nazýváme „druhým domovem“.
Nakoupili barvy, další drobnosti k dekoraci a dali se za vydatné pomoci klientů do díla. Začali venkovní mříží a chodbičkou, která byla po zimě a návalu klientů nejvíce opotřebovaná.
V další etapě je naplánováno vymalování a obnova zařízení místnosti denního centra, kde se za zimu vystřídalo v jeden okamžik i 40 klientů denně. Nakonec zaměstnankyně za pomoci terénní pracovnice obstaraly květiny, které připomněly, že jaro je skutečně tady a Velikonoce na sebe nenechají dlouho čekat.
Děkujeme všem, kteří se na společném díle podíleli, máme z něj radost!
Míla Havrdová – oblastní ředitelka
Méně...
Chodíme venčit pejsky do psího útulku v Březně.
O lidech bez domova se obecně ví, že milují
Více...
O lidech bez domova se obecně ví, že milují čtyřnohé kamarády a velmi často si je i pořizují jako své parťáky v mnohdy nelehkém osudu člověka žijícího na ulici.
Protože i někteří zaměstnanci mají vřelý vztah ke zvířatům, napadl je nápad, jak spojit příjemné s užitečným a vymysleli společnou aktivitu, kdy po domluvě s vedením psího útulku v Březně u Mladé Boleslavi, budou v pravidelných intervalech venčit tamní pejsky.
Těšíme se, že tato aktivita přinese tolik potřebnou radost nejen němým tvářím, ale především i našim klientům na okraji společnosti, kteří si zkusí, jaké to je se o někoho starat. Za bezvadný nápad užitečně stráveného času děkujeme!
Míla Havrdová – oblastní ředitelka
Méně...
Potravinová a materiální pomoc nejchudším osobám III
Tímto projektem se zajišťuje distribuce trvanlivých potravin, hygienických pomůcek, základních domácích potřeb a textilních výrobků nejchudším občanům ČR. Probíhá též
Více...
Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního Programu Zaměstnanost plus (OPZ+) a státního rozpočtu České republiky.
Projekt pomáhá lidem v tíživých sociálních situacích tím, že jim umožňuje překlenout těžké životní období poskytováním potravinové či materiální pomoc
V rámci programu jsou poskytovány i doprovodné aktivity, které předcházejí vzniku krizových situací a jsou zaměřeny na eliminaci negativních sociálních vlivů (např. základní sociální poradenství, finanční poradenství, výživové poradenství, psychologická péče).
Tímto projektem se zajišťuje distribuce trvanlivých potravin, hygienických pomůcek, základních domácích potřeb a některých textilních výrobků nejchudším občanům ČR. Probíhá též distribuce stanů, spacáků a karimatek pro řešení nouzových situací osob bez domova a distribuce školních pomůcek pro děti z rodin ve vážné sociální nouzi.
NADĚJE distribuci zajišťuje pomocí sociálních služeb, které poskytuje na území měst Praha, Litoměřice, Jablonec nad Nisou, Mladá Boleslav, Liberec, Štětí, Roudnice nad Labem, Lovosice, Česká Třebová, Klášterec nad Ohří, Kadaň a Lovosice.
Cílem projektu je zlepšení situace podpořených osob ve smyslu zajištění jejich pravidelnějšího a kvalitnějšího stravování a zvýšení dostupnosti hygienických prostředků, základních domácích potřeb, textilních výrobků a školních pomůcek pro tyto osoby. Stany, spacáky a karimatky budou distribuovány zejména osobám bez domova s cílem alespoň částečně zlepšit jejich situaci, pokud nelze v konkrétním případě jejich ubytování řešit jiným způsobem.
Projekt přispívá k vybudování kontaktu a důvěry mezi pracovníky organizace a klienty a bude jakousi vstupní branou pomoci, kdy při přijímání potravinové a materiální pomoci jsou klienti více ochotní navázat kontakt a případně vyslechnout rady a doporučení pracovníků.
Dalším cílem projektu je vhodné a citlivé nasměrování osob z cílových skupin k dlouhodobějšímu řešení svojí situace, tedy k řešení příčin problémů, a to prostřednictvím poskytování doprovodných opatření spolu s potravinovou a materiální pomocí. Projekt tedy může tímto způsobem přispět ke zmírnění chudoby a sociálního vyloučení podpořených osob.
Registrační číslo projektu: CZ.03.04.01/00/22_010/0001326. Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního Programu Zaměstnanost plus (OPZ+) a státního rozpočtu České republiky.
Méně...
Vánoční bohoslužba v NADĚJI
V pátek 22. prosince byl pro lidi bez domova připraven vánoční program v NADĚJI.
Více...
V pátek 22. prosince byl pro lidi bez domova připraven vánoční program v NADĚJI.
Dopoledne k nám zavítali dobrovolníci z římskokatolické farnosti, kteří promluvili o Ježíši Kristu a významu Vánoc. K tomu zazpívali vánoční písně. K programu se připojila oblastní ředitelka z Jablonce nad Nisou.
V poledne byl pro klienty NADĚJE připraven sváteční oběd.
Odpoledne každý dostal malý praktický dárek.
Děkujeme všem zúčastněným za zdárný a klidný průběh dne.
Méně...
Vánoční přání a poděkování!
Vážení přátelé,
Více...
Vážení přátelé,
advent, vánoční svátky a konec občanského roku nám přinášejí možnost zastavit se a ohlédnout se zpět k rekapitulaci. Jaký byl starý rok, co se v něm povedlo, a co naopak bychom si přáli dělat v příštím roce jinak?
Vstup do nového roku nám dává příležitost těšit se na to, co je před námi, jak můžeme
být druhým lidem ještě více užiteční a projevit jim své milosrdenství a pomoc.
Dovolte mi, abych vám poděkovala za vaši obětavost, podporu a pomoc a popřála vám krásné prožití vánočních svátků, pevnou blízkost lidí, které máte rádi, a v novém roce zdraví, sílu, energii a Boží požehnání!
Děkuji vám za to, že nám pomáháte pomáhat!
Milena Havrdová, oblastní ředitelka.
Méně...
Horké židle v NADĚJI
Jako každý rok poskytujeme takzvané "horké židle".
Více...
Noclehárna je od pozdimu plná, proto jako každý rok přistupujeme k poskytnutí takzvaných „horkých židlí“. Je to opatření trvající po dobu mrazů, které spočívá v otevření denního centra i v noci. Lidé bez domova zde mohou strávit noc na židlích v teple a být ochráněni před mrazem, i když pro ně není volné lůžko na noclehárně.
Ruku v ruce s horkými židlemi v NADĚJI jde opatření Magistrátu města Mladá Boleslav, který v mrazech otevírá stan pro bezdmomocve v Poplužním dvoře. Všichni společně se tak snažíme zachránit zdraví a životy lidí bez domova.
Méně...
Úklid parčíku
Rozhodli jsme se s klienty uklidit parčík naproti NADĚJI.
Více...
V úterý 21. listopadu jsme se rozhodli s klienty uklidit parčík naproti NADĚJI. Terénní pracovnice zorganizovala ochotné klienty a společně sesbírali odpadky a shrabali listí. Během úklidu tak naplnili šestnáct pytlů. Štyrsova ulice je teď čistá, všichni odvedli dobrou práci!
Méně...
Mezinárodní den laskavosti
Na dnešek připadá den laskavosti.
Více...
Na dnešek připadá den laskavosti a u této příležitosti pracovnice z chráněného bydlení Centra 83 napekly pro klienty NADĚJE. Lidé bez domova se tak mohli potěšit pochoutkami, ke kterým běžně nepřijdou. Děkujeme za tento akt laskavosti a přejeme si, abychom na sebe byli všichni více laskaví napříč společností.
Méně...
Podzimní sbírka potravin
Sbírka potravin má za cíl pomoci potřebným lidem.
Více...
V České republice se dvakrát ročně koná celonárodní Sbírka potravin, která má za cíl s pomocí partnerských řetězců vybrat potraviny do potravinových bank, které je dále distribuují potřebným lidem: matkám samoživitelkám, osamělým seniorům, lidem bez domova a dalším.
Podzimní termín tentokrát připadl na 11. listopadu. V Mladé Boleslavi se sbírka uskutečnila v Albertu v Jičínské ulici, kde její zdárný průběh zajistili dobrovolníci z NADĚJE a Centra 83. Lidé mohli v této prodejně v době od 8 do 18 hodin nakoupit trvanlivé potraviny a drogerii a poté je darovat do označených košíků za pokladnami. Výtěžek sbírky byl tentokrát opravdu velký, objem 944 kilogramů předčil více než jedenapůlkrát předešlé jarní kolo sbírky.
Děkujeme všem přispívajícím za jejich štědrost a dále děkujeme Albertu a Potravinové bance pro Prahu a Středočeský kraj za spolupráci na hladkém průběhu sbírky.
Méně...
Ošacení pro NADĚJI
Centrum 83 pořádá sbírku ošacení pro klienty NADĚJE.
Více...
Naše spřátelená organizace Centrum 83 pořádá sbírku ošacení pro klienty NADĚJE. Vybrané oblečení průběžně svážíme a šatník se pomalu, ale jistě plní. Před zimou je to potřeba, protože právě nejchladnější roční období je pro lidi bez domova nejtěžší.
Pokud komukoliv z vás doma přebývají staré kousky, které byste už vyhodili, ale stále jsou použitelné, darujte je prosím také do Centra 83 v Havlíčkově ulici nebo přímo do NADĚJE ve Štyrsově.
Nejvíc potřebné jsou tyto věci: spodní prádlo, ponožky, boty, kalhoty, svetry, bundy. Hodí se i spacáky. Vše může být už použité, ale z hygienických důvodů přijímáme pouze vyprané ošacení. Děkujeme!
Méně...
Pozvánka na Den zdraví a sociálních služeb
Dne 14. června se uskuteční Den zdraví a sociálních služeb.
Více...
Dne 14. června se u Bondy centra v Mladé Boleslavi uskuteční Den zdraví a sociálních služeb. Budou se zde prezentovat sociální služby působící na území města včetně Naděje. Podrobnosti v letáku.
Méně...
Sbírka potravin se opět vydařila
V sobotu 22. dubna se konala jarní Sbírka potravin.
Více...
V sobotu 22. dubna se konala jarní Sbírka potravin. Dobrovolníci z NADĚJE a Centra 83 se toho opět ujali a výsledkem byl výtěžek 570 kilogramů trvanlivých potravin a drogerie.
Děkujeme všem dobrovolníkům, zaměstnancům hypermarketu Albert a Potravinové bance pro Prahu a Středočeský kraj.
Méně...
Oslava Velikonoc v Naději
Velikonoce v Naději byly požehnané.
Více...
Velikonoce v Naději byly požehnané. Klienti společnými silami vyzdobili středisko. Malovali, stříhali, lepili a také se u toho zasmáli. V příjemné atmosféře a pěkném prostředí jsme přivítali sestry z římskokatolické církve, které uspořádaly bohoslužbu. Byl to zážitek vskutku silný s všem za něj děkujeme!
Méně...
Horké židle v mrazivém počasí
Nabízíme přečkání mrazu na denním centru.
Více...
Nabízíme možnost využití tzv. horkých židlí v případě, že je mrazivé počasí, kapacita noclehárny je naplněná a stan pro lidi bez domova zřizovaný magistrátem je též plný.
Horká židle je možnost přenocování a přečkání mrazivé noci na denním centru, které je jinak otevřené pouze v denních hodinách. Je to nouzové řešení pro všechny, kteří v zimě nemají kam jít a v noci by jim na mraze hrozila vážná újma na zdraví nebo životě.
Méně...
Advent v NADĚJI
Všem zúčastněným velmi děkujeme.
Více...
Pro klienty Naděje v Mladé Boleslavi jsme letos přichystali setkání na adventní neděle. Dobrovolníci z evangelické církve pronesli sváteční slovo. S klienty jsme pekli cukroví.
Advent završily dne 23. prosince řádové sestry z římskokatolické církve, které klienty potěšily zvěstí o narození Krista, písněmi i vlídným slovem. Potom byl pro klienty přípraven slavnostní oběd a nakonec každý dostal praktický dárek.
Veškeré pohoštění a dárky pro klienty jsme pořídili prostřednictvím štědrého finančního daru, který věnovalo společenství boleslavských církví. Všem zúčastněným velmi děkujeme, že se vše podařilo na výbornou.
Méně...
Vánoční program pro klienty
Na 23. prosince chystáme vánoční setkání s klienty Naděje.
Více...
Jako každý rok i letos chystáme na 23. prosince vánoční setkání s klienty Naděje. Na programu bude:
10:00 sváteční slovo kazatelů boleslavských církví,
12:00 slavnostní oběd,
14:00 každý dostane malý dárek.
Vše bude připraveno pro padesát lidí, z důvodu omezené kapacity jídelny bude oběd vydáván na dvě až tři etapy.
Za uskutečnění patří dík boleslavským církvím, které kromě svého času věnovaly také finanční prostředky na dárky pro klienty Naděje. Děkujeme a těšíme se na setkání!
Méně...
Vánoční přání a poděkování!
Více...
Vážení přátelé,
advent, vánoční svátky a konec občanského roku nám přinášejí možnost zastavit se a ohlédnout se zpět. Jaký byl uplynulý rok, co jsme v něm prožili a nového získali? Co naopak se nám nepovedlo a čeho do budoucna bychom se rádi vyvarovali?
Vstup do nového roku nám naopak dává příležitost těšit se na to, co je před námi, jak můžeme
být druhým lidem ještě více užiteční a projevit jim své milosrdenství a pomoc.
Dovolte mi, abych vám poděkovala za vaši obětavost, podporu a pomoc a popřála vám krásné prožití vánočních svátků, pevnou blízkost lidí, které máte rádi, a v novém roce zdraví, sílu, energii a Boží požehnání!
Děkuji vám za to, že nám pomáháte pomáhat!
Milena Havrdová, oblastní ředitelka.
Méně...
Ohlédnutí za Sbírkou potravin
12. listopadu proběhlo další kolo celostátní Sbírky potravin. V Albertu v Olympii se opět jako dobrovolníci zúčastnili zaměstnanci i klienti
Více...
12. listopadu proběhlo další kolo celostátní Sbírky potravin. V Albertu v Olympii se opět jako dobrovolníci zúčastnili zaměstnanci i klienti z NADĚJE a Centra 83.
Po předchozím roce, kdy jsme při sbírkách zaznamenali sestupnou tendenci v objemu vybraných potravin, nás lidé velmi přijemně překvapili, když darovali celkem 670 kg trvanlivých potravin a drogerie. Byl to skoro dvojnásobek oproti poslední sbírce na jaře. Předešlé dohady, že lidé kvůli inflaci a válce na Ukrajině budou sbírku bojkotovat, se nenaplnily a ukázalo se, že je mezi námi stále spousta dobrých lidí, kterým není lhostejný osud těch méně šťastných.
Tímto děkujeme všem dobrovolníkům, zaměstnancům hypermarketu Albert i Potravinové bance pro Prahu a Středočeský kraj, která celou akci zastřešovala.
Méně...
Pečení perníčků
Na našem středisku už začala příprava na Vánoce.
Více...
Na našem středisku už začala příprava na Vánoce. Letos se toho zhostili samotní klienti s pomocí terénní pracovnice. Společně již připravují perníčky. Všichni se těšíme, že si společně připravený vánoční program užijeme.
Méně...
Úklid parčíku
Parčík naproti středisku Naděje v posledních dnech vypadal, že by si zasloužil úklid.
Více...
Parčík naproti středisku Naděje v posledních dnech vypadal, že by si zasloužil úklid. Proto terénní pracovnice dne 3. listopadu vzala klienty z denního centra i terénu a společně se této lokalitě několik hodin věnovali. Sebrali všechny možné odpadky, které se zde nahromadily, a shrabali všechno spadané listí. Pytle s veškerým odpadem pak odvezla městská úklidová firma Compag.
Parčík nyní vypadá k světu a klienty těší pocit dobře odvedené práce.
Méně...
Zimní opatření
Aktuálně poskytujeme nocleh na přistýlkách.
Více...
Noclehárna NADĚJE je plná po většinu roku, její obsazenost klesá na přibližně 75% pouze v letních měsících. S přibývajícím chladným počasím se zájem o nocleh výrazně zvyšuje a v zimě nejsme s to uspokojit všechny žádosti o využití této sociální služby. Proto aktuálně poskytujeme nocleh na přistýlkách. Takto navýšená kapacita noclehárny pomůže více lidem.
Do budoucna si v Mladé Boleslavi přejeme vznik pobytové sociální služby, jako je azylový dům nebo sociální byty, aby noclehárna nemusela plnit funkci dlouhodobé ubytovny pro lidi, kteří nemají kam jít.
Méně...
Úklid zastávky Pod hradem
Pracovnice terénního programu uspořádala aktivizaci pro klienty NADĚJE.
Více...
Ve čtvrtek 4. srpna pracovnice terénního programu uspořádala aktivizaci pro klienty NADĚJE. Aktivity pro upevnění pracovních návyků i zvelebení veřejného prostoru se zúčastnilo 11 klientů z denního centra i terénního programu. Na autobusové zastávce Pod hradem a v jejím okolí společně uklidili odpadky i spadané listí. Den tak byl pro klienty naplněn smysluplnou činností.
Pytle naplněné nepořádkem pak odvezla městská úklidová firma Compag.
Méně...
Sbírka potravin
Jarní kolo tradiční Sbírky potravin opět přimělo k akci zaměstnance a příznivce NADĚJE.
Více...
Jarní kolo tradiční Sbírky potravin opět přimělo k akci zaměstnance a příznivce NADĚJE. V hypermarketu Albert v Olympii jsme vybrali 384 kilogramů trvanlivých potravin a drogerie.
Děkujeme všem dobrovolníkům z NADĚJE a Centra 83, bez nichž by to nešlo. Dále zaměstnancům prodejny, kteří nám ve všem vyšli vstříc. Největší dík patří všem přispěvatelům, kterým není osud slabších lhostejný.
Méně...
Proč jim pořád cpu ty tyčinky
Jsem terénní sociální
Více...
Jsem terénní sociální pracovnice a svou práci s lidmi bez domova většinou vykonávám ve veřejném prostoru. Ráda bych odpověděla na otázku, kterou přihlížející občané často mají na jazyku, a sice “proč jim pořád cpu ty tyčinky?!”
Co když klient chce využívat pomoc, ale nechce na své situaci nic měnit? Mám s ním přestat pracovat? Práce na ulici vypadá jinak než práce v kanceláři. Venku člověka neponechám jeho osudu. Pozvolna mu nabízím pomoc a vyčkávám, navazuji s ním vztah. Klient si až časem uvědomí, že by šlo na sobě pracovat a něco udělat jinak, změnit svůj život…
Jsou to udržovací kontakty. Možná mrhám prostředky na ty, kteří na sobě nebudou pracovat, možná dávám potravinovou pomoc lidem, kteří o ni tolik nestojí. Mně je to ale jedno, já otevírám cestu.
Jsem v práci, nejsem vzorem pro kolemjdoucí, jak se chovat k zanedbanému bezdomovci. Tím, že mu něco dávám, nabízím i širší pomoc. Klient pak ví, že jsem nablízku. Až se odhodlá, může napřaženou ruku kdykoliv uchopit.
Jana Ginzlová, terénní sociální pracovnice pobočky Mladá Boleslav
Méně...
Předvánoční posezení s klienty
Jako každý rok jsme 23. prosince pro klienty přichystali vánoční program.
Více...
Jako každý rok jsme 23. prosince pro klienty přichystali vánoční program. Naši klienti si mohli poslechnout vánoční písně a slovo, které přednesli dobrovolníci z Evangelické církve. Hudební program doplnila paní oblastní ředitelka. Nakonec klienti dostali sváteční oběd – bramborový salát a klobásy. Všem děkujeme za příjemný den.
Méně...
Omezení služeb kvůli epidemii
Omezení od 29. 11. 2021.
Více...
Od 29. 11. 2021 do odvolání platí následující omezení.
1. Striktně vyžadujeme nošení respirátoru nebo roušky ve středisku. Odložení roušky je možné pouze při jídle, ve sprše a na noclehárně. Vyžadujeme dezinfekci rukou při vstupu.
2. Při podezření na nákazu koronavirem bude klient otestován antigenním testem a v případě pozitivního výsledku mu další služby budou poskytnuty až po předložení potvrzení o bezinfekčnosti.
3. Jídelna se otevírá pouze na výdej potravinové pomoci v 8:30 – 9:00, 12:30 – 13:00 a 17:30 – 18:00 hodin. Klienti se na jídelně střídají po skupinách maximálně deseti lidí. Služba příprava vlastní stravy se neposkytuje.
Méně...
Sbírka potravin
V sobotu 20. listopadu se konala podzimní Sbírka potravin.
Více...
V sobotu 20. listopadu se konala podzimní Sbírka potravin, kterou dvakrát do roka pořádá Česká federace potravinových bank spolu s Charitou ČR, NADĚJÍ, Armádou spásy a Slezskou diakonií.
V Albertu v Olympii se opět zapojili dobrovolníci z naší pobočky NADĚJE a z Centra 83. Všem děkujeme za hladký průběh sbírky, v našem obchodě se vybralo 462 kilogramů trvanlivých potravin a drogistického zboží.
Vybrané zboží putuje do potravinové banky, která je rozdělí mezi organizace pomáhající potřebným.
Méně...
Nová jídelna
Máme nové stoly a židle.
Více...
Díky velmi štědré podpoře manželů Miloslava a Hany Kvapilových jsme vybavili jídelnu na denním centru novými stoly a židlemi. Klienti tak mají mnohem příjemnější prostředí pro potravinovou pomoc a přípravu vlastních pokrmů.
Manželům Kvapilovým tímto ze srdce děkujeme za projevenou podporu, která reálně zlepšila prostředí denního centra pro osoby v nepříznivé sociální situaci. Velice si vážíme pomoci všech lidí, kterým není osud slabších lhostejný!
Méně...
První podzimní den a rovnodennost jsme uvítali dalším úklidem
Rozhodli jsme se uklidit místo, které je před zraky okolo<span class="NormalTextRun
Více...
První podzimní den a rovnodennost jsme uvítali dalším úklidem.
V tomto období je Slunce v rovině zemského rovníku, takže jeho paprsky dopadají na Zemi kolmo k její ose.
V tento čas tedy vidíme i to, co zůstává jindy schované.
Proto jsme se rozhodli uklidit místo, které je před zraky okolo jedoucích skryto. Z Pražské ulice je tam dolů vyhazován odpad. Odpad dopadá do vyzděných prostor, kam se uchylují lidé v nejkrajnější situaci. A to zespoda, ze Štyrsovy ulice.
11 klientů dalo ruce dohromady a spolupracovalo při odklízení nejen drobného, ale i rozměrného odpadu.
Během úklidu jsme museli volat i městskou policii. Nalezli jsme 9 injekčních stříkaček. Ze zchátralé budovy jsme odklidili nemalou část nepořádku.
Méně...
Shrabané listí
Terénní soc<span class="NormalTextRun SCXW224256254 BCX0"
Více...
Na základě podnětu souseda ze Štyrsovy ulice ohledně nepořádku v parčíku naproti našemu středisku, kde se kromě spadaného listí nacházel také rozdrobený polystyrén, jsme uspořádali úklid. Terénní sociální pracovnice Mgr. Jana Ginzlová aktivizovala klienty denního centra a terénního programu. Vzali hrábě, lopaty a s vervou se pustili do úklidu. Pytle se rychle naplnily odpadem a prostor pod památným stromem je teď opět úhledný.
Pravcovní rukavice darovalo Tesco a pytle na odpad firma Compag.
Méně...
Kdo je nepřizpůsobivý
Co to znamená?
Více...
Procházel jsem staré, dnes už by se dalo říct dokonce historické dokumenty z doby založení našeho střediska NAĎEJE v Mladé Boleslavi. Bylo to v roce 1999. Nepřekvapilo mě, že jsem objevil petici sepsanou proti záměru města středisko zbudovat. Jak moc bylo počínání místních obyvatel omezené, xenofobní a diskriminační nechci nyní rozebírat. Vždyť v naší “vyspělé” společnosti je zcela běžné, že budování služeb pro bezdomovce, uživatele návykových látek, duševně nemocné a další ohrožené skupiny provází odpor místních, kteří chtějí danou problematiku vyřešit odsunutím těchto služeb “někam jinam”. Oko mi však padlo na výraz “nepřizpůsobivý občan”, se kterým jsem se samozřejmě setkal již mnohokrát, ale kterému vlastně nerozumím. Co znamená?
Nesnášenlivost vůči “nepřizpůsobivým” je velmi zřetelná v Mladé Boleslavi i v celé naší zemi. Je spousta důvodů, proč někdo může mít potíž s naplňováním běžných společenských rolí. Nemoc psychická nebo tělesná, špatné rodinné zázemí, závislost, zadluženost, osamělost, diskriminace okolí kvůli pohlaví, etnickému původu, náboženskému přesvědčení a další. Většinou se těch starostí v jednom lidském osudu schází několik. Říct, že bezdomovec prostě nechce pracovat a chce se jenom opíjet, je velmi snadné. Lidem takové zjednodušení dává pocit, že světu rozumí a že tak mají kontrolu nad svým vlastním životem. Vymezovat se proti “nepřizpůsobivým” dává pocit bezpečí.
Z mého pohledu jsou nepřizpůsobiví ti “normální”. Jak můžeme chtít po člověku, kterého označíme za “nepřizpůsobivého” a který je v konfliktu s většinovou společností, aby se sám od sebe změnil a mávnutím kouzelného proutku se najednou “přizpůsobil”? Vyřešíme věc tím, že mu sáhneme na dávky hmotné nouze a konečně ho tak “vychováme”? To je k smíchu a pláči zároveň. Proto já jako nepřizpůsobivé vnímám běžné občany, kteří nejsou schopni přizpůsobit svůj úzký pohled na svět a poznat, že jsou zde také lidé, kteří místo odsouzení potřebují pomoc. Uslyším-li “nepřizpůsobiví pryč”, pomyslím si “podívejte se na sebe”.
Tadeáš Hrabovský, vedoucí pobočky Mladá Boleslav
Méně...
Zaměstnávání v Mladé Boleslavi
Dovolte mi podělit se o
Více...
Ve své práci jsem se setkala se spoustou lidí, kteří hledají v Mladé Boleslavi zaměstnání. Dovolte mi podělit se o své zkušenosti s pracovními agenturami s pomocí konkrétního případu klienta.
Pán ze Slovenska, který má v okolí Mladé Boleslavi nějakou rodinu, se zde stále pohybuje na ulici. Od rodiny je pomoc omezená, ale občas tam dostane jídlo nebo mu vyperou oblečení.
Klienta opakovaně nacházím v situaci, kdy má rozjednané zaměstnání s pracovní agenturou. Přislíbili i ubytovnu, ještě chvilku venku vydrží, však je teplo…
Naposledy, když byl doopravdy přesvědčen, že ho do práce vezmou, jsem na pána natrefila při tom, jak obchází jiné klienty. Byl v agentuře na testech, ale bylo málo času, tak mu test dali s sebou, ať ho vyplněný další den přinese do kanceláře. Test měl pán u sebe kromě tří čísel prázdný. Nešel mu vyplnit, proto sbíral od kamarádů výsledky příkladů. Ptal se i v obchodě…
Byly to dvě strany matematických příkladů, rozlišení barev, rozpoznání tvarů – více méně učivo 1. stupně základní školy, například:
-
– sčítání a odčítání do 20 ve dvou krocích (byla tam závorka),
-
– sčítání a odčítání do 100,
-
– násobení a dělení do 10,
-
– přepis německého popisku bez nutnosti porozumění.
-
Byla jsem konsternovaná, protože klient sám vypočítal pouze příklady do pěti! 2+3= rozmýšlení, počítání na prstech… skutečně, je to pět.
Začala jsem tedy přemýšlet nad kompetencemi všech těch lidí, uchazečů o zaměstnání, kteří se tu pohybují a jsou často klienty NADĚJE. Všichni se umí podepsat, zvládnou ale číst a psát?
Mladá Boleslav je místem, kde působí zaměstnavatelé, kteří platí dobře. Na oplátku však očekávají, že člověk bude výkonný a práce je složitá. Pracovní agentury si drží určitý počet lidí, aby si z nich firma mohla vybrat. Lidem, které nevezmou hned, řeknou, ať se zeptají za týden nebo dva.
Mnoho našich klientů už několikrát po kratší či delší dobu pracovalo pod agenturou. Firma si je nevezme do kmene. Jakmile není práce, jsou na čekačce. Nepracují, nemají pak ale ani ubytovnu. K tomu neustále přijíždějí noví cizinci a část z nich vždy zůstane bez práce, protože agentura musí nabídnout lidi na výběr – přiveze jich tedy víc, než je na práci potřeba.
Tak v Mladé Boleslavi vznikají krátkodobí i dlouhodobí bezdomovci.
Jana Ginzlová, terénní sociální pracovnice pobočky Mladá Boleslav
Méně...
Svetry pro klienty
Tímto chceme moc poděkovat rodině Slavíkově z Bakova nad Jizerou.
Více...
Tímto chceme moc poděkovat rodině Slavíkově z Bakova nad Jizerou. Tato rodina vlastní firmu na výrobu pleteného zboží a minulý týden nám na pobočku v Mladé Boleslavi darovala velké množství svetrů a dalšího pleteného zboží pro naše klienty. Darovaných svetrů je tolik, že se můžeme podělit i s našimi pobočkami v Liberci a Jablonci nad Nisou. Ještě jednou děkujeme a přejeme mnoho úspěchů v dalším podnikání.
Pozn.: Na fotografii je pouze část darovaných věcí.
Méně...
Knihy pro radost
Knižní nakladatelství Albatros Media <span class="NormalTextRun
Více...
Na boleslavskou pobočku NADĚJE přišel poměrně neobvyklý dar. Knižní nakladatelství Albatros Media věnovalo několik krabic knih pro klienty i zaměstnance našeho střediska. Protože nejen chlebem je člověk živ, knihy jsme uvítali a potěšily nás. Jelikož jsme dostali tituly pro všechny věkové kategorie, rozdělíme se a dětské knihy pošleme dál na středisko v Dlouhé ulici v Jablonci nad Nisou, kde se věnují ohroženým rodinám.
Děkujeme!
Méně...
Cena blahobytu
Mladá Boleslav je bohaté město.
Více...
Mladá Boleslav je bohaté město. Místní automobilka každoročně slaví obrovské zisky, je prestižním podnikem a žádaným zaměstnavatelem. Všichni mají dobrou práci, spoustu peněz a jsou šťastní. Je to skutečně tak?
Ve městě je okolo tří set bezdomovců. Jak oni zapadají do této idyly? Jsou to všichni “kazisvěti”, kteří se rozhodli na všechno se vykašlat a žít na úkor ostatních?
Rozhodně ne.
Většinou jde o lidi, kteří sem přijeli mít se také dobře. Z Čech, Slovenska, Polska a dalších zemí – tak daleko sahá pověst Mladé Boleslavi, kde se sny mění ve skutečnost.
Proč ale v práci neuspěli? Nezvládli ji? Dostali ji vůbec? Nebo je personální agentura nabrala, naslibovala nemožné, inkasovala peníze a pak už se nestarala? Přijeli za prací sami, aniž by měli představu, jak ji získat a co obnáší?
Nechci nikoho soudit. To, že ve městě je hodně lidí, kteří přijeli za výdělkem a skončili na ulici, je fakt. Musíme se s ním nějak vypořádat. Vzít společenskou odpovědnost do rukou. Pomoct lidem, kteří se ocitli v nouzi. A přijmout skutečnost, že blahobyt má svou cenu.
Tadeáš Hrabovský, vedoucí pobočky Mladá Boleslav
Méně...
Sčítání lidu 2021
NADĚJE v Mladé Boleslavi ve spolupráci s Českým statistickým úřadem zorganizovala sčítání pro osoby bez domova.
Více...
NADĚJE v Mladé Boleslavi ve spolupráci s Českým statistickým úřadem zorganizovala sčítání pro osoby bez domova. Dnes v poledne přišel sčítací komisař na středisko a umožnil našim klientům splnit zákonnou povinnost sečíst se. Vše proběhlo hladce a profesionálně a tímto děkujeme za spolupráci.
Méně...
Zpráva o Sbírce potravin
Vybralo se 243 kg potravin a drogerie.
Více...
Letošní jarní Sbírka potravin byla skromnější, vybralo se 243 kg potravin a drogerie. I to je ale pěkné a je vidět, že se mezi lidmi stále projevuje solidarita. Velký dík pratří Albertu, který ve své provozovně sbírku umožnil, i všem dárcům. Ocenění si zaslouží i všichni dobrovolníci, kteří zajistili hladký a zdárný průběh celé akce. Tvořili je zaměstnanci NADĚJE a Centra 83, odkud pomohl i klient. Děkujeme!
Méně...
Sbírka potravin
V sobotu 24. 4. 2021 od 8 do 18 hodin se uskuteční celorepubliková Sbírka potravin.
Více...
V sobotu 24. 4. 2021 v 8 až 18 hodin se uskuteční celorepubliková Sbírka potravin. V hypermarketu Albert v Olympii v Mladé Boleslavi zajišťuje dobrovolníky potřebné pro její realizaci NADĚJE ve spolupráci s Centrem 83. Vybrané trvanlivé potraviny cestují do potravinové banky, která je rozděluje mezi neziskové organizace poskytující pomoc potřebným. Každý dar do sbírky, ať větší nebo menší, pomůže dobé věci a podpoří lidi v nouzi. Děkujeme.
Méně...
Sbírka ošacení pro NAĎEJI
Dům dětí a mládeže, Pavilon uspořádal tradiční jarní sbírku ošacení pro NAĎEJI.
Více...
Dům dětí a mládeže, Pavilon uspořádal tradiční jarní sbírku ošacení pro NAĎEJI. Hojný výtěžek této dobročinné iniciativy jsme převzali dne 26. března. Staré a nepotřebné věci ještě poslouží lidem, kteří se ocitli v nouzi. DDM srdečně děkujeme za dlouhodobou podporu!
Staré vyprané ošacení přijímáme celoročně. Pokud objevíte staré kalhoty, trika, boty, mikiny, svetry, bundy, spodní prádlo, které byste již vyhodili, ačkoliv jsou ještě funkční, neváhejte nás kontaktovat, nebo věci přímo zavézt do NADĚJE. Děkujeme.
Méně...
Co je smyslem práce s bezdomovci?
Mezi lidmi slovo bezdomovec doprovází spousta předsudků a mýtů. To je do určité míry přirozené.
Více...
Mezi lidmi slovo bezdomovec doprovází spousta předsudků a mýtů. To je do určité míry přirozené. Když se ale odmítavý přístup založený na nevědomosti objevuje i na úřadech, u lékařů a v jiných institucích, které mají sloužit všem, je to zlé. Je to neetické a neprofesionální.
Kdo je bezdomovec? Je to člověk, který se z nějakého důvodu dostal do krize. Zda za svoji situaci může sám, nebo ne, nejde často poznat. Propad do sociálního vyloučení je většinou následkem souhry několika nepříznivých vlivů, označit za původce jenom nejviditelnější z nich je krátkozraké. I kdybychom nakonec nějak „spravedlivě“ došli k závěru, že bezdomovec si za svou nouzi může sám, je to legitimní důvod odmítnout mu pomoc?
Sociální propad může potkat každého z nás, ať už jsme schopni si to připustit, nebo ne. Když to řeknu názorně, i „škodovákovi“ může vyhořet byt, rodina ho může opustit, mohou ho okrást, může onemocnět. Každému z nás se mohou přihodit věci, které nemáme moc zcela ovlivnit a které sami nezvládneme. Když člověk pomoc potřebuje, potřebuje ji bez ohledu na to, jak do tohoto bodu došel. Proto když lékař řekne, že nebere sociální případy, nebo když strategie magistrátu pro řešení bezdomovectví je vyhnat bezdomovce z města, je to hloupé a nelidské.
Bezdomovec nepije, nepohoršuje, nechová se asociálně se záměrem nám ostatním škodit. Nedělá to ani se záměrem být bezdomovcem. Nikdo nechce být bezdomovcem. Propad na sociální dno a na ulici zanechá na člověku nesmazatelné stopy. Člověk se změní. Pokud od bezdomovce uslyšíte, že mu život na ulici vyhovuje, není to skutečná spokojenost, je to adaptační strategie. Je to lehčí, než říct „o všechno jsem přišel a nikdo mi nepomůže“. Kdo to sám nezažil, těžko může soudit.
Jaká je úloha sociálních služeb pro bezdomovce? Z mnoha stran slyším názory, které se dají shrnout takto: „bezdomovci se mají zavřít do NADĚJE a tam je mají převychovat“. To je zcela zcestné. Sociální služby jsou výhradně službami a ne vězením nebo polepšovnou. Nabízíme pomoc člověku v tom, co on sám potřebuje. Nejčastěji to je potravinová pomoc, ošacení, sprcha, nocleh, poradenství. Vždy je to přijetí. Můžeme pomoct s návratem do běžné společnosti, pokud si to člověk přeje a má na to sílu. Nelze mu nic nutit, v této české, evropské zemi jsme všichni svobodní.
Nerozumím lidem, kterým jejich společenské postavení dává pocit, že mají právo se povyšovat a říkat druhým, jak mají žít. Jak to, že v naší „vyspělé společnosti“ se chováme jako ve středověku a rozdělujeme lidi na lepší a horší? Jak to, že v době nekonečného ekonomického růstu lidi nemají co jíst a nemají kde bydlet? Chceme dětinsky nadávat na bezdomovce, nebo raději budeme opravdu vyspělá společnost a budeme všichni držet spolu?
Tadeáš Hrabovský, vedoucí pobočky Mladá Boleslav
Méně...
Horké židle pro lidi v nouzi
Nabízíme možnost přečkat mrazivou noc na denním centru na židlích.
Více...
Mrazivé a zasněžené počasí, které nás v posledních dnech obklopilo, může pro jednoho být romantickým a idylickým obrazem zimních radovánek. Pro druhého, kterého nepotkalo tolik štěstí, se může stát bojem o holý život.
Kapacita noclehárny pro lidi bez domova je již několik zim v řadě přeplněná. Přistupujeme proto k nouzovému režimu, kdy lidem nabízíme možnost přečkat mrazivou noc na denním centru na židlích. Žádný luxus to není a k noclehu má tento pobyt daleko, ale lidi tak neumrznou.
Tento mimořádný režim zavádíme s nasazením našeho už tak omezeného personálu nad rámec zákonných povinností našich registrovaných sociálních služeb. Do budoucna budeme usilovat o rozšíření kapacity noclehárny a nebo zřízení návazných pobytových služeb, které v našem městě citelně chybí.
Méně...
Předvánoční posezení s klienty
Připravili jsme předvánoční setkání s našimi klienty.
Více...
Jako každý rok jsme i letos dne 23. prosince připravili předvánoční setkání s našimi klienty. Vyslechli jsme si slovo o významu Vánoc a potom zazněla modlitba za nás všechny a za přečkání těchto těžkých časů. Díky štědrým sponzorům nakonec každý klient mohl dostat dárkový balíček. Děkujeme a všem přejeme klidné svátky a vše dobré do nového roku!
Méně...
Sbírka potravin pro NADĚJI
Moc děkujeme panu Muchovi ze Smíšeného zboží Krpy.
Více...
Moc děkujeme panu Muchovi ze Smíšeného zboží Krpy za uspořádání potravinové sbírky pro klienty naší pobočky v Mladé Boleslavi. Množství vybraných potravin nás příjemně překvapilo. Děkujeme také všem zákazníkům, kteří do sbírky přispěli. Velmi si vážíme toho, že i v této nelehké době myslíte na druhé lidi a pomáháte jim. Díky vám můžeme našim klientům alespoň trochu zpříjemnit nadcházející vánoční svátky.
Méně...
Sbírka ošacení pro NAĎEJI
Dům dětí a mládeže, Pavilon uspořádal podzimní sbírku ošacení.
Více...
Dům dětí a mládeže, Pavilon uspořádal již tradičně podzimní sbírku ošacení. Byla opět bohatá a do NAĎEJE jsme dovezli dvě plná auta věcí, které ještě poslouží potřebným lidem. Děkujeme za podporu!
Méně...
Hlavní omezující pravidla ve všech službách.
Aktualizováno 24.11.2020
Více...
Aktualizováno 24.11.2020
1. Zakryjte si ústa a nos. Odhalení dýchacích cest je povoleno pouze v jídelně a sprše.
2. Dodržujte hygienu a dezinfekci rukou.
3. Měříme teplotu a ptáme se na zdravotní stav.
4. Jinak všechny služby probíhají bez omezení.
Méně...
Probační a mediační služba podporuje NADĚJI
Pracovníci mladoboleslavského střediska Probační a mediační služby myslí na klienty NAĎEJE.
Více...
Pracovníci mladoboleslavského střediska Probační a mediační služby myslí na klienty NAĎEJE. Uspořádali mezi sebou sbírku oblečení a trvanlivých potravin, které našim klientům pomohou ulehčit nastávající zimní období. Za dary i milou návštěvu kolegům z probační velice děkujeme!
Méně...
Projekt potravinové a materiální pomoci pokračuje
V roce 2016 se NADĚJE zapojila do projektu Potravinová a materiální pomoc a od roku 2017
Více...
V roce 2016 se NADĚJE zapojila do projektu Potravinová a materiální pomoc a v roce 2017 využívá návazného projektu Potravinová a materiální pomoc nejchudším osobám II s registračním číslem CZ.30.X.X/0.0/0.0/16_004/0000008.
Projekt je financován z prostředků Fondu evropské pomoci nejchudším osobám prostřednictvím Operačního programu potravinové a materiální pomoci a státního rozpočtu ČR. Cílem operačního programu je zmírňovat extrémní formy chudoby, jejichž dopad na sociální vyloučení je největší, jako jsou například bezdomovectví, chudoba dětí a potravinová nouze.
Pomoc je poskytována formou bezplatné distribuce potravin a základního materiálního zboží. Aktuálně jsou poskytovány dodávky potravin s dlouhodobou trvanlivostí, sortiment hygienických potřeb, textilních výrobků, základních domácích potřeb, spacáků, karimatek, stanů a školních pomůcek. Nově v pandemii byly z projektu financovány a poskytnuty roušky.
V rámci programu jsou poskytovány i doprovodné aktivity, které předcházejí vzniku krizových situací a jsou zaměřeny na eliminaci negativních sociálních vlivů (např. základní sociální poradenství, finanční poradenství, výživové poradenství, psychologická péče).
Sociální pracovníci NADĚJE předávají balíčky rodinám a jedincům, kteří jsou v nepříznivé životní situaci převážně spojené se ztrátou bydlení, a to ve městech Litoměřice, Štětí, Roudnice nad Labem, Lovosice, Klášterec nad Ohří, Kadaň, Praha, Jablonec nad Nisou, Liberec a Mladá Boleslav.
Méně...
Školení pro klienty – právo II
Pokračování přednášky na téma právních záležitostí proběhlo ve středisku NAĎEJE 7. října.
Více...
Pokračování přednášky na téma právních záležitostí proběhlo ve středisku NAĎEJE 7. října. Lektorka JUDr. Bedřiška Kopoldová s našimi klienty diskutovala o problémech, se kterými se reálně potýkají, a poskytla jim praktické rady, jak v jejich řešení postupovat.
Na vzdělávacích aktivitách pro klienty spolupracujeme s VOLONTÉ CZECH o. p. s. a jejich realizace probíhá v rámci projektu VOL pomoc Evropského sociálního fondu.
Méně...
Školení pro klienty – komunikace
Vzdělávací cyklus, který ve středisku NAĎEJE realizuje VOLONTÉ CZECH o. p. s...
Více...
Vzdělávací cyklus, který ve středisku NAĎEJE realizuje VOLONTÉ CZECH o. p. s. v rámci projektu VOL pomoc Evropského sociálního fondu, pokračoval 23. září. Tématem setkání byla komunikace. Naši klienti se spolu s lektorkou Bc. Martinou Táborskou zabývali otázkami – kdo jsem?, jaké jsou mé role?, co očekávám od sebe a lidí ve svém okolí? K tomu spolu nacvičili lehké techniky komunikace.
Přednáška byla pro všechny zúčastněné přínosem a těšíme se na další.
Méně...
Školení pro klienty – právo
V našem středisku pokračuje vzdělávací cyklus financovaný z projektu Evropského sociálního Fondu VOL pomoc, na kterém spolupracujeme s VOLONTÉ Czech
Více...
V našem středisku pokračuje vzdělávací cyklus financovaný z projektu Evropského sociálního Fondu VOL pomoc, na kterém spolupracujeme s VOLONTÉ CZECH o. p. s. Cílem těchto osvětových aktivit je zvýšení kompetencí k uplatnění ve společnosti.
Dne 22. září se klienti NADĚJE seznámili se základy práva, kterými je provedla JUDr. Bedřiška Kopoldová. Konkrétně byla řeč o systému práva (právu občanském, trestním, správním) a jeho významu pro každodenní život, o trvalém bydlišti v praxi, o smluvních vztazích a zaměstnanosti. Aktivním zájmem našich klientů přednáška volně přešla v diskusi.
V blízké budoucnosti plánujeme s paní lektorkou další setkání, aby byla možnost navázat a více rozvést započatá témata. .
Méně...
Úklid
Sociální pracovnice NADĚJE Mgr. Jana Ginzlová zaktivizovala klienty terénního programu ke společnému úklidu.
Více...
Sociální pracovnice NADĚJE Mgr. Jana Ginzlová zaktivizovala klienty terénního programu ke společnému úklidu. Zaměřili se na lokalitu okolo sběrného dvora v Poplužním dvoře a řeku Klenici, kde sesbírali různorodý odpad.
Dále objevili černou skládku za sběrným dvorem směrem z ulice Pražská, kde se někdo zbavil komunálního odpadu ve velkém množství. Roztrhané pytle obsahovaly mimo jiné osobní doklady, které naznačily, že někdo tímto způsobem vyklidil ubytovnu po zahraničních dělnících. Věc byla oznámena na úklidovou firmu Compag.
Ve stráni mezi sběrným dvorem a Štyrsovou ulicí byly naházené dokonce židle – jejich úklid byl náročnější, ale i to se zvládlo.
Celkově odvedli pořádný kus práce!
Méně...
Opět v plném provozu
Vracíme se k běžnému provozu, kdy kromě noclehárny je denně v provozu i denní centrum.
Více...
Po čtvrtletní době krize a mimořádných opatření spojených s pandemií se vracíme k běžnému provozu, kdy kromě noclehárny je denně v provozu i denní centrum.
Všem zaměstnancům NADĚJE patří velký dík za jejich obětavost a trpělivost v uplynulém období a přání mnoha sil do další práce v běžném provozu, na který byli oni i klienti zvyklí.
Děkujeme kolegům z organizací Centrum 83, Fokus MB a DDM Pavilon za věcné dary – roušky a ošacení pro naše klienty. Za podporu děkujeme také Magistrátu města Mladá Boleslav.
Méně...
Děkujeme za podporu!
Je to už tři týdny, co naše služby fungují ve zcela novém režimu.
Více...
Je to už tři týdny, co naše služby fungují ve zcela novém režimu. Naši zaměstnanci si zvykli, že musí daleko více než kdy dříve dbát na hygienu svou, klientů i zařízení. Služby se snažíme zachovat, spolu s tím i klid a náladu, aby se lidé bez domova cítili bezpečnější, byť stín koronaviru tu s námi stále je.
Proto patří velké poděkování vám, naši milí dobrovolníci, za vaši obětavou službu a nabídky pomoci, které přicházejí téměř denně. Našili jste pro nás spoustu krásných bavlněných roušek, nabídli jste se s dobrovolnictvím, s psychologickou i duchovní pomocí.
Díky vám jsme získali i bezkontaktní tepoloměr, který nám pomůže denně kontrolovat zdravotní stav našich klientů a zaměstnanců, kteří více než kdy jindy cítí únavu a stres a přesto se chovají s pochopením a s láskou plní přání našich klientů.
Přejeme vám všem hodně zdraví a síly, bez vás bychom to nezvládli, až toto nelehké období překonáme, řekneme si společně, všechny nás to stmelilo, posunulo dál a ukázalo na zcela jiné hodnoty a priority v životě.
A stále platí že v nouzi poznáš přítele a my vás máme mnoho, děkujeme vám a vaší pomoci si moc vážíme!
Ing. Milena Havrdová – oblastní ředitelka
Méně...
Omezení provozu v rámci prevence šíření koronaviru
Od 17. 3. 2020 jsou v platnosti mimořádná
Více...
Od 17. 3. 2020 jsou v platnosti mimořádná opatření v rámci prevence šíření koronaviru:
Denní centrum je otevřeno ve všední dny v 8 – 11 a 12 – 16 hodin. Maximálně 10 klientů na středisku v jeden okamžik. Po využití požadované služby (sprcha, potravinová pomoc, ošacení) klienti ihned opouštějí středisko. Kuchyň ani pračka pro klienty nejsou v provozu.
Noclehárna je v provozu beze změny: denně ve 20 – 7 hodin.
Důležitý kontakt pro vaše dotazy:
Tadeáš Hrabovský – 326 734 940, 733 201 016 – vedoucí zařízení
Méně...
První pomoc v NADĚJI
Klienti nízkoprahového denního centra v Mladé Boleslavi měli v pátek možnost poslechnout si přednášku o první pomoci, kterou vedl
Více...
Klienti nízkoprahového denního centra v Mladé Boleslavi měli v pátek 17. ledna možnost poslechnout si přednášku o první pomoci, kterou vedl studentský pár čtvrtého ročníku 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v rámci projektu z Evropského sociálního fondu VOL Pomoc, který realizuje společnost VOLONTÉ Czech o.p.s. V rámci přednášky klienti zjistili jak postupovat, když najdou zraněného člověka, mohli si vyzkoušet resuscitaci a převazování ran. Přednášky se zúčastnilo 15 klientů, kteří nás překvapili svým zájmem a snahou.
Tímto přednášejícím ještě jednou děkujeme. Myslíme, že znalost první pomoci je pro naše klienty (a nejen pro ně) velmi užitečná a každý by měl znát alespoň její základy. Vždyť nikdy nevíme, kdy to budeme potřebovat.
Méně...
Předvánoční posezení s klienty 23. prosince
Jako každý rok jsme i letos přichystali předvánoční program pro klienty.
Více...
Kazatel Jonatan Hudec z Českobratrské církve evangelické přišel s předvánoční zvěstí o Ježíši Kristu. Se svou chotí a dcerou přichystal také hudební vystoupení. Všechny zúčastněné to obohatilo. Kromě toho p. Hudec přivezl dary pro naše klienty, na které se mezi boleslavskými církvemi uspořádala finanční sbírka. Naši klienti tak přišli k potřebným věcem, jako jsou šály nebo lžíce, a také k něčemu dobrému, například kávě.
Za dary a příjemný program mnohokrát děkujeme!
Méně...
Sbírka potravin
Již tradičně se pobočka NADĚJE v Mladé Boleslavi zapojila do podzimní Sbírky potravin.
Více...
Již tradičně se pobočka NADĚJE v Mladé Boleslavi zapojila do podzimní Sbírky potravin, která se letos konala 23. listopadu.
Sbírku organizuje Česká federace potravinových bank ve spolupráci s Charitou ČR, NADĚJÍ, Armádou Spásy a Slezskou Diakonií. Potraviny vybrané při sbírce putují do potravinových bank, které je shromažďují a skladují. Přidělují je humanitárním a neziskovým organizacím, které poskytují potravinovou pomoc potřebným lidem – opuštěným lidem, matkám samoživitelkám, lidem s postižením.
Naši zaměstnanci se aktivně ve svém volném čase zapojili do organizace dobrovolníků potřebných pro realizaci sbírky. Poděkování patří Penny Marketu, Pavilonu Domu dětí a mládeže, Dobrovolnickému centru a několika jednotlivcům. Vybralo se 463 kilogramů potravin a drogistického zboží.
Děkujeme!
Méně...
Ošacení pro NADĚJI
S přibývajícím počtem chladných dnů vrůstá také potřeba ošacení pro lidi, kteří se ocitli
Více...
S přibývajícím počtem chladných dnů vrůstá také potřeba ošacení pro lidi, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení. Pro ně je nadcházející zimní období nejtěžším v roce a starý pár bot nebo svetr, který je pro mnohé už na vyhození, může ještě někomu zachránit zdraví nebo i život.
Proto nás těší, že darů ošacení začíná v tomto období přibývat. Kromě jednotlivců, kteří průběžně přispívají do našeho šatníku, probíhají také větší sbírky organizované spřátelenými organizacemi. Již zmíněná sbírky Centra 83 běží od začátku října do konce listopadu, její výtěžek průběžně odvážíme do NADĚJE každý týden.
K tomu v tomto týdnu uspořádal sbírku Pavilon Domu dětí a mládeže. Plné auto oblečení jsme si do NADĚJE odvezli dnes a šatník se začíná pořádně plnit.
I nadále uvítáme jakékoliv dary hlavně pánského ošacení – ponožky, spodní prádlo, kalhoty, trička, svetry, bundy, boty, čepice, šály, rukavice. Za všechny uskutečněné i budoucí dary mnohokrát děkujeme!
Méně...
Srdečně Vás zveme na den otevřených dveří
Více...
Jste zváni dne 30. října od 10 do 18 hodin. Provedeme Vás prostory střediska a zodpovíme veškeré dotazy ohledně služeb, které v naší pobočce poskytujeme již 20 let. Drobné občerstvení bude zajištěno. Těšíme se na Vás!
Méně...
Centrum 83 pořádá sbírku zimního ošacení a lůžkovin na podporu NADĚJE
Dary se hromadí nečekaně rychle, a tak jejich předání probíhá průběžně. První várku jsme si vyzvedli před Krámečkem plným pohody
Více...
Dary se hromadí nečekaně rychle, a tak jejich předání probíhá průběžně. První várku jsme si vyzvedli před Krámečkem plným pohody v úterý 15. října. Mnohokrát děkujeme za podporu a spolupráci!
Méně...
Zaměstnanci Škoda Auto podpořili NADĚJI
Zaměstnanci oddělení SP Plánování lidských zdrojů podpořili NADĚJI.
Více...
Zaměstnanci oddělení SP Plánování lidských zdrojů ze ŠKODA AUTO a. s. podpořili NADĚJI sbírkou ošacení a trvanlivých potravin. K předání darů došlo dne 7. října 2019.
S přibývajícími chladnými dny přibývá i počet klientů, kterým tato pomoc přijde vhod. Všem, kteří se do sbírky zapojili, děkujeme!
Méně...
Sbírka potravin
Sbírka potravin proběhla 18. května.
Více...
Letos poprvé se kromě podzimní Národní potravinové sbírky konala také jarní Sbírka potravin. Název sbírky se trochu změnil, ale její podstata zůstala stejná. Lidé se mohli zapojit jako dárci a věnovat libovolné množství trvanlivých potravin, které se rozdělí potřebným – lidem, kteří si sami jídlo nemohou dovolit. Na sbírce se též celorepublikově podílely stovky dobrovolníků, kteří o sbírce informovali nakupující v zúčastněných supermarketech a následně dary vybrali a roztřídili.
V Mladé Boleslavi se zapojili zaměstnanci místní NADĚJE spolu s dalšími dobrovolníky z řad veřejnosti. V prodejně Penny Marketu v Jiráskově ulici jsme vybrali 344 kg potravin a drogerie.
Sbírku zorganizovala Česká federace potravinových bank ve spolupráci s Charitou ČR, NADĚJÍ, Armádou Spásy a Slezskou Diakonií.
Všem zúčastněným srdečně děkujeme!
Méně...
Anonymní alkoholici na denním centru
Minulý týden navštívili naše středisko tři zástupci Anonymních alkoholiků z Mělníka...
Více...
Minulý týden navštívili naše středisko tři zástupci Anonymních alkoholiků z Mělníka, kteří ochotně přijali naše pozvání na nízkoprahové denní centrum a udělali našim klientům besedu. Naši klienti se dozvěděli více informací o společenství Anonymních alkoholiků a především si mohli vyslechnout osobní zkušenosti členů AA, kteří popisovali svůj boj s alkoholismem. Děkujeme, že se mohlo toto setkání uskutečnit a těšíme se na další spolupráci 🙂
Méně...
Uklízeli jsme Česko
V sobotu 6.4. proběhla celorepubliková akce „Ukliďme svět, ukliďme Česko“.
Více...
V sobotu 6.4. proběhla celorepubliková akce „Ukliďme svět, ukliďme Česko“. My jsme se jí s předstihem zúčastnili již v pátek a společně se sedmi klienty denního centra v Mladé Boleslavi jsme vyrazili do terénu sbírat odpadky. Zaměřili jsme se na okolí hlavního nádraží, kde jsme objevili i černou skládku. Všichni byli dobře naladěni a s vervou se pustili do úklidu. Velká snaha našich klientů nás příjemně překvapila a věříme, že se do této akce zapojíme i příště.
Méně...
CHCI POMOCI
PŘEDSTAVENÍ V ČÍSLECH
V roce 2023 pomohlo nízkoprahové denní centrum 69 lidem bez domova. V noclehárně jsme poskytli 1 653 noclehů, přičemž službu využilo 46 osob bez domova.
KONTAKTY
NADĚJE
Pobočka Mladá Boleslav
Štyrsova 918
293 01 Mladá Boleslav
Tel.: +420 326 734 940
Email: roman.rybensky@nadeje.cz
Účet: 74336543/0300