Archiv zpráv

Úvod  Pobočky  Ústředí NADĚJE  Obecné  Archiv zpráv
 
Poradna NADĚJE představuje chráněný účet pro dlužníky

Poradna NADĚJE představuje chráněný účet pro dlužníky

22.07.21 | Štětí

Na jaře tohoto roku poslanecká sněmovna schválila po dlouhé debatě novelu zákona (38/2021 Sb.), která umožňuje vznik chráněného účtu pro dlužníky v exekuci. Lidé, kteří mají exekutorem zablokovaný účet (exekuce přikázáním pohledávky z účtu), si mohou od 1. července 2021 ve své bance požádat o založení tzv. chráněného účtu, díky němuž nepřijdou o nezabavitelnou část příjmu, která je již ponížena, a o exekuční srážky. 


Více...
 
Poradna NADĚJE představuje chráněný účet pro dlužníky

Na jaře tohoto roku poslanecká sněmovna schválila po dlouhé debatě novelu zákona (38/2021 Sb.), která umožňuje vznik chráněného účtu pro dlužníky v exekuci. Lidé, kteří mají exekutorem zablokovaný účet (exekuce přikázáním pohledávky z účtu), si mohou od 1. července 2021 ve své bance požádat o založení tzv. chráněného účtu, díky němuž nepřijdou o nezabavitelnou část příjmu, která je již ponížena, a o exekuční srážky. 

 

V minulosti nebyly výjimečné případy, kdy dlužníku, jenž měl nařízeny exekuční srážky ze mzdy, byl navíc zablokován bankovní účet a nezabavitelná část příjmu byla blokována. Díky chráněnému účtu se tato situace již opakovat nebude.

 

Nutností k založení chráněného účtu je existence zablokovaného běžného účtu. To znamená, že pokud dlužník žádný účet nemá, musí si běžný účet založit a počkat, až mu ho exekutor zablokuje, a teprve poté může žádat o zřízení účtu chráněného. Cesta ke chráněnému účtu vede přes potvrzení, které musí být stvrzeno plátcem příjmu dlužníka. Toto potvrzení je poté nutné zaslat příslušnému exekutorovi, který následně bez zbytečného odkladu bance sdělí číslo účtu plátce příjmu a číslo účtu, na nějž je příjem zasílán. Posledním krokem je již samotná žádost o zřízení chráněného účtu v bance, která ho založí do pěti pracovních dnů.

 

Banky budou tyto bankovní účty vést zdarma, klienti k nim dostanou platební kartu a budou je moci ovládat pomocí internetového bankovnictví. Bude možné na něj zasílat nejen nezabavitelnou část mzdy od zaměstnavatele, z důchodu, dávek nemocenského pojištění, podpory v nezaměstnanosti apod., ale také výživné, příspěvek na péči, dávky pomoci v hmotné nouzi a dávky státní sociální podpory, které nepodléhají exekuci.

 

Jestliže máte zájem o zřízení chráněného účtu a nevíte si rady s tím, jak o něj požádat, neváhejte se obrátit na odborné sociální poradenství NADĚJE ve Štětí, kde vám s jeho vyřízením můžeme zdarma pomoci. Sociálního pracovníka OSP můžete kontaktovat na telefonním čísle 775 884 747 nebo na e-mailové adrese david.hajek@nadeje.cz.


Méně...
 
Kabelkový VELEtrh

Kabelkový VELEtrh

Pomoc, co se nosí, podesáté...

16.07.21 | Zlín

Právě rozbíháme sběr kabelek! Sběrná místa nám zůstávají věrna a my se těšíme, co díky vám budeme moci nabídnout 13. září v Městském divadle Zlín k prodeji.

Věříme, že i v letošním roce obhájí Kabelkový VELEtrh pozici nejoblíbenější benefiční akce zlínské NADĚJE.


Více...
 
Kabelkový VELEtrh

Právě rozbíháme sběr kabelek!

Sběrná místa nám zůstávají věrna a my se těšíme, co díky vám budeme moci nabídnout 13. září v Městském divadle Zlín k prodeji.

 

Prodej se uskuteční od 13 do 19 hodin. Výtěžek celé akce využijeme ke zlepšení práce v péči o seniory v Domě pokojného stáří.

 

Věříme, že i v letošním roce obhájí Kabelkový VELEtrh pozici nejoblíbenější benefiční akce zlínské NADĚJE.


Méně...
 
Jak pomáháme klientům

Jak pomáháme klientům

15.07.21 | Kadaň

Paní L. (45 let) a paní A. (48 let) se staly klientkami chráněného bydlení NADĚJE v Kadani po propuštění z psychiatrické léčebny Petrohrad. Jakmile se obě zabydlely v novém městě, začaly rovněž navštěvovat místní dluhovou poradnu NADĚJE, neboť je tíží několik starých závazků, které by rády řádně splatily. Obě zároveň pobírají invalidní důchod III. stupně.


Více...
 
Jak pomáháme klientům

Paní L. (45 let) a paní A. (48 let) se staly klientkami chráněného bydlení NADĚJE v Kadani po propuštění z psychiatrické léčebny Petrohrad. Jakmile se obě zabydlely v novém městě, začaly rovněž navštěvovat místní dluhovou poradnu NADĚJE, neboť je tíží několik starých závazků, které by rády řádně splatily. Obě zároveň pobírají invalidní důchod III. stupně.

 

Díky pomoci naší dluhové poradny se i přes své tíživé situace dostaly do insolvence, jež jim byla nedávno povolena.

 

Klientka L. má za sebou celkem divokou minulost, ze svých chyb se ale poučila a chce vše napravit. Své závazky se snažila splácet již před insolvencí, nicméně splátky šly pouze na úroky a náklady řízení exekucí, a proto se její dlužná částka nijak nesnižovala. Nyní v rámci oddlužení se její situace výrazně zlepší a za tři roky bude bez závazků. 

 

Paní A. momentálně pracuje v chráněné dílně – kadaňské prádelně BOK & LK –, kde postupem přešla až na plný úvazek. Už po přijetí do naší služby se netajila motivací se co nejdříve osamostatnit. Právě oddlužení, a tedy splácení závazku během tří let, je dalším krokem k jejímu cíli. Nově se již nemusí bát dopisů od věřitelů či návštěv exekutorů, což jí velmi prospívá vzhledem ke zdravotnímu stavu. Díky podpoře pracovnic našich služeb se může rychleji a jednodušeji vrátit do běžného života.

 

V kadaňské NADĚJI se snažíme služby dluhové poradny a chráněného bydlení propojovat, aby ze vzájemné spolupráce mohli těžit právě naši klienti. Většinu z nich trápí finanční problémy, nemají dostatečné příjmy, část z nich pobírá sociální dávky a zaplatí jen nejnutnější výdaje. Některým dokonce nezbývá občas ani na nákup potravin, a tak využívají pomoci potravinové banky. 

 

Vstup a vůbec celý proces oddlužení představuje náročnou a také dlouhotrvající zkoušku. Klienti si s sebou navíc nesou různá břemena z minulosti a léčí se s duševními onemocněními.

 

Příběhy paní L. a paní A. jsou však dobrými příklady, na nichž lze vidět efektivní propojení našich služeb a aktivní přístup jejich uživatelů. Vše přitom směřuje k jasnému cíli – úplnému osamostatnění a zlepšení životní situace klientů.


Méně...
 
Lidé bez domova z ulice, kteří mají zájem o očkování proti covid-19, se mohou dostavit i k nám

Lidé bez domova z ulice, kteří mají zájem o očkování proti covid-19, se mohou dostavit i k nám

15.07.21 | Praha

Vedle pražské Armády spásy a organizace Drop In se i my účastníme pilotní fáze očkování lidí bez domova, kteří přespávají venku.


Více...
 
Lidé bez domova z ulice, kteří mají zájem o očkování proti covid-19, se mohou dostavit i k nám

Vedle pražské Armády spásy a organizace Drop In se i my účastníme pilotní fáze očkování lidí bez domova, kteří přespávají venku. Očkování jednodávkovou vakcínou proběhne v ordinaci praktického lékaře U Bulhara v úterý 20. července od 13 hodin.

 

Více informací ZDE

 

Pomůže nám, když budete sdílet a nabídka očkování se tak dostane dál.

Děkujeme.

 


Méně...
 
Kdo by nepotřeboval ledničku, a zvlášť v létě?

Kdo by nepotřeboval ledničku, a zvlášť v létě?

Děkujeme VDV Nadaci Olgy Havlové

14.07.21 | Praha

Paní Maruška žije v našem azylovém domě pro ženy bez domova ve Vršovicích.


Více...
 
Kdo by nepotřeboval ledničku, a zvlášť v létě?

Paní Maruška žije v našem azylovém domě pro ženy bez domova ve Vršovicích. Nejen ona, ale i dalších 39 žen, které zde bydlí, jsou velmi rády za to, že mohou mít na každém z 12 pokojů úplně novou lednici. Zdá se to jako maličkost, ale i to může být cesta k začlenění do běžného života.

 

Obyvatelky azylového domu mají k dispozici velkou zařízenou kuchyň, kde mohou vařit nebo péct. Chceme je tak ještě více podpořit v tom, aby si začaly připravovat plnohodnotné jídlo a opustily způsob stravování, ke kterému je vedl život bez zázemí. Nákup lednic byl podpořen z programu "Výboru dobré vůle – Nadace Olgy Havlové" a my za to moc děkujeme. 


Méně...
 
Není snadné být nemocný v cizí zemi

Není snadné být nemocný v cizí zemi

Společným úsilím k dobrému konci

12.07.21 | Praha

Pan B. (56 let) je původem z Bulharska. Do ČR přijel již v roce 2003 za prací. Za sjednanou práci ale nebyl řádně vyplácen.


Více...
 
Není snadné být nemocný v cizí zemi

Pan B. (56 let) je původem z Bulharska. Do ČR přijel již v roce 2003 za prací. Za sjednanou práci ale nebyl řádně vyplácen. Podnájemní bydlení si udržel jen rok a půl. Záhy přišel i o práci, a tak se začal „živit“ sběrem. Přespával, kde se dalo, třeba i ve skleníku jednoho pražského zahradnictví. Zdravotní problémy nikdy dříve neměl, až poslední zimu, kdy dle svých slov pil více alkoholu. V důsledku snížené citlivosti organismu došlo k omrzlinám na nohou. V polovině února pan B. navštívil naši ordinaci U Bulhara, odkud mu bylo neprodleně zajištěno celodenní ubytování v humanitárním ubytování v Michli s tím, že bude nutné následně podstoupit další odborná vyšetření. Koncem února byla panu B. amputována noha. Protože nebyl pojištěn, po pár dnech ho z nemocnice propustili. Propustili jej přesto, že nebyl doléčen a neuměl chodit o berlích (!). V nemocnici panu B. dokonce nedali ani antibiotika ani léky na bolest, a to přesto, že NADĚJE by je samozřejmě uhradila. Hned ten den pan B. dvakrát za sebou upadl a utrhl si dorzální lalok (kůži přetaženou přes ránu).

 

Celou dobu, kdy jsme s ním do nemocnice jezdili na kontroly a převazy, se k němu personál nemocnice choval naprosto nepřijatelně. Druhá noha pana B. začala bolet víc a víc a bylo jasné, že o ni přijde také. Amputace se ale ze strany nemocnice stále odkládala s tím, že se nejedná o život ohrožující stav. Už jsme byli bezradní a báli se toho nejhoršího, protože už pomalu ale jistě hrozila sepse. Kontaktovali jsme tedy radní pro sociální oblast MHMP, vedení nemocnice, a nakonec i Velvyslanectví Bulharské republiky. Velvyslanectví dalo pokyn cizinecké policii, které se podařilo kontaktovat rodinu pana B. v Bulharsku. Tímto způsobem se nám podařilo propojit s jeho neteří. Od té doby jsme s ní téměř denně komunikovali. Rodina za pana B. v Bulharsku zaplatila dluh 800 eur (dluh za neuhrazené zdravotní pojištění), aby mohl být pojištěn nadále jako člen EU. Jakmile se zdravotní pojištění vyřídilo, v nemocnici se začali chovat zcela odlišně. Kvůli jejich liknavosti jsme ale domluvili amputaci druhé nohy v jiné nemocnici (jednalo se samozřejmě o akutní, nikoliv o plnohodnotnou péči). Po amputaci jsme panu B. opětovně zajistili celodenní ubytování, potravinovou a materiální pomoc, zdravotní úkony při převazech, včetně důležitého prostoru pro klidový režim a zdravotní stabilizaci. Celá bulharská rodina klienta se nakonec složila a panu B. koupila letenku i s asistenční službou. Pan B. tak minulý týden mohl odletět domů, kde bude žít s rodinou. Podle dosavadních zpráv se pan B. cítí dobře a je rád, že je zase zpět doma u svých blízkých.

 

Odhodlání, neuvěřitelná aktivita, zúčastněnost, velké srdce našich kolegů, spolupráce s dalšími subjekty, ale také láska k bližnímu ze strany rodiny, zachránila panu B. život.


Méně...