Zlín

 
 
 
 
 
 
PRÁVĚ VYŠLA NOVÁ LASKAVOST

PRÁVĚ VYŠLA NOVÁ LASKAVOST

09.04.25

Udělejte si chvilku pro sebe, uvařte si oblíbenou kávu a ponořte se do nového, březnového vydání občasníku Laskavost.


Více...
 
PRÁVĚ VYŠLA NOVÁ LASKAVOST

Přinášíme vám nové příběhy a informace o tom, co se u nás za poslední dobu událo. A že toho není málo!

Přečtěte si novinky, které vám přinesou radost i zamyšlení.

 

Občasník najdete zde: Laskavost březen 2025


Méně...
 
DENNÍ STACIONÁŘ: JARNÍ PROCHÁZKA

DENNÍ STACIONÁŘ: JARNÍ PROCHÁZKA

04.04.25

S klienty z Denního stacionáře jsme využili slunečného počasí a vydali jsme se vycházkou do nedalekého parku. 


Více...
 
DENNÍ STACIONÁŘ: JARNÍ PROCHÁZKA

Jako každý rok jsme obdivovali krásně rozkvetlé sakury, pod kterými jsme si udělali na památku fotku. Těšíme se na další jarní dny a na to, že budeme trávit více času venku a pozorovat probouzející se přírodu.


Méně...
 
AUTISMUS NENÍ VOLBA - 
POROZUMĚNÍ ANO

AUTISMUS NENÍ VOLBA - POROZUMĚNÍ ANO

02.04.25

Světový den porozumění autismu tradičně připadá na 2.dubna.

Každý člověk je jedinečný a u člověka s Autismem to platí dvojnásob.


Více...
 
AUTISMUS NENÍ VOLBA - 
POROZUMĚNÍ ANO

Někteří lidé s PAS (poruchou autistického spektra) vynikají výbornou pamětí, citem pro detail nebo třeba i mimořádným logickým myšlením. Na stranu druhou mohou mít potíže s komunikací, sociálními situacemi nebo se smyslovým přetížením. 

 

Jak můžeme my lidem s PAS pomoci? Začít můžeme snahou o porozumění. Buďme více trpěliví, respektujme, že potřebují více času na odpověď, nebo na porozumění situaci. Respektujme jejich prostor. Někteří lidé s PAS se necítí dobře v davu, při dotyku anebo ve velkém hluku. Mluvme co nejvíce jasně, srozumitelně, neužívejme složité věty ani různé metafory, dvojsmysly či ironii. V neposlední řadě také více podporujme více silné stránky, talenty, pomozme jim najít uplatnění a jejich „místo na slunci“.


I v naší službě sociálně terapeutických dílen se potkáváme s klienty s PAS. Pro ně je výzvou služba samotná, pro nás pak vzájemná spolupráce. Ta přináší mnoho nového. Na klienty s PAS se nespecializujeme, přesto chceme i jim nabídnout podporu a rozvoj dovedností, které jim mohou pomoci žít co nejvíce samostatný a spokojený život. Pokud je to v našich silách. 


Rádi bychom rozšířili povědomí o autismu a odbourali bariéry, které mohou lidem s tímto neurovývojovým, odlišným fungováním ztěžovat život. Autismus není nemoc, ale jiný způsob vnímání světa. A tomu se dnes a denně s našimi klienty a s vděkem učíme. 


Méně...
 
SVĚTOVÝ DEN SOCIÁLNÍ PRÁCE

SVĚTOVÝ DEN SOCIÁLNÍ PRÁCE

18.03.25

V kontextu sociální práce je zásadním principem lidská důstojnost. Dnešek je příležitostí k tomu, abychom si připomněli, jak zásadní roli hrají sociální pracovníci v našich komunitách a společnosti jako celku, a jak důležitá je podpora této profesní oblasti.


Více...
 
SVĚTOVÝ DEN SOCIÁLNÍ PRÁCE

Základem profesní praxe v naší organizaci je respekt ke klientům, úcta a porozumění. Naši sociální pracovníci usilují také o to, aby se klientům dostalo podpory a pomoci při uplatňování jejich práv.

 

Právě zaměřením se na tuto oblast podpory pro cílovou skupinu lidé s mentálním handicapem jsme v rámci zlínské a otrokovické pobočky NADĚJE uspořádali setkání pracovníků napříč službami, abychom se společně podíleli na přípravě konceptu vzdělávání pro klienty. Cílem realizace pravidelných vzdělávacích bloků je přispět k dosažení dlouhodobých pozitivních změn v životech našich klientů. Náš profesní směr je založen na hodnotách, jako jsou lidská důstojnost, rovnost a spravedlnost a proto víme, že naše práce má smysl.

 

Naše poděkování za dobrou práci patří všem pracovníkům v našich službách, v našich pobočkách a ve všech organizacích poskytujících podporu a pomoc lidem, kteří nás potřebují.


Méně...
 
VÍŠ, ŽE MŮŽEŠ? ANEB POKEC O NAŠICH PRÁVECH

VÍŠ, ŽE MŮŽEŠ? ANEB POKEC O NAŠICH PRÁVECH

17.03.25

Na vzdělávání jsme s klienty společně přivítali hosta, paní Mgr. Romanu Bonkovou, pracovnici obsluhující tísňovou linku 112.


Více...
 
VÍŠ, ŽE MŮŽEŠ? ANEB POKEC O NAŠICH PRÁVECH

Klienti si uvědomili nebo se dozvěděli zásadní informace, třeba že na 112 mohou bezplatně volat z pevné linky nebo mobilního telefonu, také že prostřednictvím linky 112 se dostanou přímo k tísňovým službám – policii, záchranné službě a hasičskému sboru nebo že zavoláním na linku 112 vidí operátor jejich polohu. 

 

Klienti se zapojili do neformální živé diskuse, kladli spoustu otázek a také se dozvěděli zajímavé příběhy přímo ze služby operátora linky. 


Méně...
 
DOTYKOVÝ PANEL ÁMOS VISION

DOTYKOVÝ PANEL ÁMOS VISION

05.03.25

Nově zdobí recepci našeho Domova interaktivní panel Ámos. Slouží především našim klientům, ale i rodinám, návštěvám a také zaměstnancům. Jeho cílem je nejen zlepšit informovanost, ale i podpořit mezigenerační propojení a přinést radost a zábavu.


Více...
 
DOTYKOVÝ PANEL ÁMOS VISION

Co vše Ámos nabízí?

  •        fotogalerii z akcí
  •        aktuální jídelníček
  •        program Domova
  •        připojení na náš web
  •        novinky ze světa
  •        a spoustu zábavných a vzdělávacích aktivit jako kvízy, pexeso nebo piškvorky


Klienti si panel oblíbili, nejčastěji si na něm prohlíží fotky z akcí. Výhodou je intuitivní ovládání a velikost obrázků i písma.


Velké poděkování patří našim podporovatelům Nadačnímu fondu Martiny a Martina Růžičkových a Kovárně Viva, díky nimž jsme mohli tuto moderní technologii do Domova pořídit.


Méně...