![Radost dát, radost brát, aneb naše cesta za seniory.](/img-text/thumbs/11590.jpg)
Radost dát, radost brát, aneb naše cesta za seniory.
11.05.20 | Jablonec nad NisouUž vlastně ani nevím, kde se zrodil ten nápad, ale myslím, že u ředitelky Českého červeného kříže v Jablonci nad Nisou, paní Katky Havlové.
Více...
![Radost dát, radost brát, aneb naše cesta za seniory.](/img-text/mid/11590.jpg)
Už vlastně ani nevím, kde se zrodil ten nápad, ale myslím, že u ředitelky Českého červeného kříže v Jablonci nad Nisou, paní Katky Havlové. Je to už dva měsíce, co máme karanténu a nejvíce je smutno našim seniorům, kde vládne režim nošení roušek a tvrdé hygieny a naopak už dlouho neviděli své blízké a milé kvůli zákazu návštěv do zařízení. Měli bychom je nějak potěšit, když oni nemohou za námi, my musíme za nimi. A s čím? No s hudbou, protože jak známo, hudba je lék na duši bolavou. Přemýšlím nad celým nápadem a v hlavě se mi rojí otazníky a pochyby…? Jak nás uslyší, co to bude za koncert, když oni budou v oknech a my před nimi na zahradě? Bude o to zájem? Nenastydnou? A jaký zvolíme repertoár? Naštěstí, pochyby se rázem rozplývají a s dalšími hudebními nadšenci - dobrovolníky rozjíždíme projekt, který ač naprosto improvizovaný, nese své ovoce. Poděkování patří všem hudebníkům, kteří se sešli zcela nahodile a s nadšením a především skvělému zvukaři Lukášovi, který se velmi obětavě staral o veškerou techniku a zázemí a především díky němu byl celkový hudební efekt téměř dokonalý.
A jaké byly ohlasy? Za jeden den jsme stačili objet čtyři zařízení v Jablonci nad Nisou. Naši přátelé – zaměstnanci i klienti ze čtyř jabloneckých domovů pro seniory nás přijali s velkou radostí a nadšením. Okna se otvírala a hlasité mávání a tleskání nám dávalo najevo zpětnou vazbu, že se vše líbí, že je vše v pořádku. Závěrečná píseň „Není nutno, není nutno, aby bylo přímo veselo“, nám všem dala naději, že takhle doba jednou skončí a že ještě není tak zle, když máme jeden druhého a že největší neštěstí v životě, jak praví píseň je „nemít žádné kamarády“.
Díky za krásný zážitek a těším se na ty další! Hudbě a zpěvu zdar a už příští týden pokračujeme ve své hudební pouti a možná, třeba, dorazíme i k vám….?
Míla Havrdová – oblastní ředitelka Naděje Jablonec nad Nisou
Méně...
![Naděje neumírá ani v době koronaviru.](/img-text/thumbs/11553.jpg)
Naděje neumírá ani v době koronaviru.
15.04.20 | Jablonec nad NisouJe všude, i když ho nikde nechtějí, proto nezbývá, než se bránit! Samozřejmě všichni víme, o čem je řeč. Korona virus, Covid 19 – postrach současné doby.
Více...
![Naděje neumírá ani v době koronaviru.](/img-text/mid/11553.jpg)
Je všude, i když ho nikde nechtějí, proto nezbývá, než se bránit! Samozřejmě všichni víme, o čem je řeč. Korona virus, Covid 19 – postrach současné doby.
Je to již téměř měsíc, co jsme rekapitulovali situaci v azylovém domě Naděje v ulici Za Plynárnou, kde se téměř ze dne na den musel radikálně změnit režim všech služeb a nastavit naši pomoc tak, abychom zabánili případnému rozšiřování nákazy na minimum. Nutno ale říci, že za tu dobu se toho také hodně změnilo. V současné době disponujeme dostatečnou zásobou ochranných roušek, potřebným množstvím dezinfekcí na ruce i povrchy, dům prošel profi plošnou desinfekcí, byla uzavřena darovací smlouva na dovoz 30ti obědů pro klienty denně. Získali jsme tolik vzácné bezkontaktní teploměry, abychom lépe kontrolovali zdraví klientů i zaměstnanců. Od Potravinové banky pravidelně odebíráme trvanlivé potraviny, které distribuujeme v pravidelných intervalech do terénu.
Přihlásila se řada firem a dobrovolníků z řad vás občanů, kteří nám pomáhají a chtějí pomáhat.
Zaměstnanci cítí více než kdy jindy únavu a stres, ale s pochopením a láskou plní přání klientů, snaží se šířit osvětu a nabádat klienty, aby situaci nebrali na lehkou váhu. Zároveň se ale snaží zachovat si dobrou náladu a nadhled nad celou situací, aby se nešířila panika.
A jaká je ale nálada u klientů, kteří v tuto dobu byli již zvyklí na své obvyklé volné pochůzky městem a neustálý kontakt s okolím? V tuto dobu mnozí z nich byli zvyklí opouštět volně objekt, někteří se do něj v době teplých jarních dní už ani nevraceli.. V současné době je v domě téměř na 40 klientů, nejmladšímu je 27 a nejstaršímu 77 let. Nutno připomenout nebo zdůraznit, že někteří z nich se dostali do těžké životní situace ne svou vinou, ale prostě měli smůlu, nebo něco v životě nezvládli. Je dobře, že i naše společnost si pomalu zvyká na skutečnost, že bezdomovectví existuje a je potřeba těmto lidem poskytnout pomoc a dát jim šanci znovu začít.
Hned před domem se zastavím s naší dlouholetou klientkou Věrkou. Říká mi, že má pro strach uděláno a s „chřipkou“ si ví rady, protože u doktora s ní nikdy nebyla, ale má na to speciální recept. Dále hovořím s bratry Láďou a Pepou, oba mi říkají, že omezení vydrží, že se nedá nic dělat. A že by si přáli, až to všechno pomine udělat velký táborák a s kytarou a písničkami přivítat opět tolik očekávanou svobodu.
Další klienti vyprávějí, že zcela netradičně u stolů kreslí a vyplňují křížovky a další doplňovačky, které baví a bystří rozum. Tato činnost je u klientů velmi oblíbená a pomáhá uvolňovat atmosféru. Obrázky visí na nástěnce a na jednom z nich čtu povzbudivou větu: „nuda a koronavirus nás nedostanou“. Další z aktivit je sledování filmů různých žánrů, některé jsou s biblickou tématikou, vyprávějí o Velikonocích, když už nemohla být tradičně pořádaná Velikonoční bohoslužba s barvením vajíček a pečením jidášů. Velká pozornost je věnována úklidu společných prostor a okolí zařízení.
Na závěr bychom chtěli všem popřát hodně zdraví a trpělivosti v této nesnadné době. Děkujeme také všem, kteří nás podporují a pomáhají nám. Snad si lépe uvědomíme cenu života a přehodnotíme, co je a není důležité. Možná, že se nám potom bude lépe hledat cesta jednoho k druhému. A to by bylo moc fajn!
Milena Havrdová, oblastní ředitelka
Jiří Hána, sociální pracovník
Méně...
![Děkujeme za podporu!](/img-text/thumbs/11529.jpg)
Děkujeme za podporu!
02.04.20 | Jablonec nad NisouJe to už tři týdny, co naše služby fungují ve zcela novém režimu.
Více...
![Děkujeme za podporu!](/img-text/mid/11529.jpg)
Je to už tři týdny, co naše služby fungují ve zcela novém režimu. Naši zaměstnanci si zvykli, že musí daleko více než kdy dříve dbát na hygienu svou, klientů i celého zařízení. Služby se snažíme zachovat, spolu s tím i klid a dobrou náladu, aby se lidé bez domova cítili bezpečnější, byť stín koronaviru tu s námi stále je.
Proto patří velké poděkování vám, naši milí dobrovolníci, za vaši obětavou službu a nabídky pomoci, které přicházejí téměř denně. Našili jste pro nás spoustu krásných bavlněných roušek, nabídli jste se s dobrovolnictvím, s psychologickou i duchovní pomocí.
Díky vám jsme získali i obědy pro naše klienty, což je velkým povzbuzením i pro zaměstnance, kteří více než kdy jindy cítí únavu a stres a přesto se chovají s pochopením a s láskou plní přání našich klientů.
Díky vaší pomoci jsme získali i bezkontaktní teploměr, abychom lépe mohli kontrolovat zdraví klientů i zaměstnanců.
Přejeme vám všem hodně zdraví a síly, bez vás bychom to nezvládli, až toto nelehké období překonáme, řekneme si společně, všechny nás to stmelilo a posunulo dál a ukázalo na zcela jiné hodnoty a priority v životě.
A stále platí, že v nouzi poznáš přítele a my vás máme mnoho, děkujeme vám a vaši pomoci si velmi vážíme!
Ing. Milena Havrdová – oblastní ředitelka.
Méně...
![Nabízené činnosti terénního pracovníka v době nouzového stavu.](/img-text/thumbs/11515.jpg)
Nabízené činnosti terénního pracovníka v době nouzového stavu.
24.03.20 | Jablonec nad NisouTerénní pracovník Pavel Kadaši více než kdy jindy nyní dělá osvětovou činnost a zároveň pomáhá klientům v terénu s mteriální, hygienickou a další pomocí. Součástí rozvozu materiálu za klienty jsou i roušky, které mají zabránit šíření viru dál.
Více...
![Senioři šijí roušky pro zaměstnance NADĚJE a osoby bez domova.](/img-text/thumbs/11512.jpg)
Senioři šijí roušky pro zaměstnance NADĚJE a osoby bez domova.
22.03.20 | Jablonec nad NisouVelké poděkování patří v této nelehké době seniorům z Centra sociálních služeb, kteří šijí ochranné roušky pro zaměstnance NADĚJE a osoby bez domova.
Více...
![Senioři šijí roušky pro zaměstnance NADĚJE a osoby bez domova.](/img-text/mid/11512.jpg)
Velké poděkování patří v této nelehké době seniorům z Centra sociálních služeb, kteří šijí ochranné roušky pro zaměstnance NADĚJE a osoby bez domova.
Lidé bez domova jsou jednou z rizikových skupin v souvislosti s možnou nákazou novým koronavirem. Toto období je pro ně také nelehké a náročné. Místa, kde se mohli občas schovat či zahřát jsou zavřena nebo se jich dotkla tvrdá opatření nouzového stavu. Zaměstnanci NADĚJE poskytující služby klientům z této skupiny se neustále potýkají s nedostatkem ochranných pomůcek.
V pátek 20.3.2020 předala ředitelka Centra sociálních služeb Naďa Jozífková společně s Lukášem Frydrychem 75 kusů roušek pro organizaci NADĚJE, v které se snažíme osvětově působit na klienty, aby roušky nosili a chránili tak sebe a také své okolí.
Za tento dar jsme vděční, děkujeme za něj a velmi si ho vážíme!
Ing. Milena Havrdová, oblastní ředitelka NADĚJE
Méně...
![Jak fungují služby NADĚJE v Jablonci nad Nisou v době mimořádných opatření před šířením koronaviru.](/img-text/thumbs/11501.jpg)
Jak fungují služby NADĚJE v Jablonci nad Nisou v době mimořádných opatření před šířením koronaviru.
19.03.20 | Jablonec nad NisouVážení přátelé,
Více...
![Jak fungují služby NADĚJE v Jablonci nad Nisou v době mimořádných opatření před šířením koronaviru.](/img-text/mid/11501.jpg)
Vážení přátelé,
přejeme Vám především zdraví a pevné nervy v tomto nelehkém období a upozorňujeme na dočasná opatření ve službách platná od 16.3.2020 spojená s mimořádnými opatřeními před šířením koronaviru:
Azylový dům Za Plynárnou - služby azylového domu a noclehárny fungují v normálním režimu, služba noclehárny je rozšířena a poskytována 24 hodin 7 dní v týdnu, tak aby klienti nemuseli opouštět objekt. Služba nízkoprahového denního centra v objektu je dočasně uzavřena, a je nahrazena terénní formou v podobě rozvozu jídla a materiální pomoci přímo za klienty. Příjem nových klientů je vázán na potvrzení o bezinfekčnosti. Do objektu je zákaz návštěv.
Důležité kontakty pro vaše dotazy:
Tomáš Šretr - 483 317 120, 775 889 661 - vedoucí
Pavel Kadaši - 775 889 663 - materiální pomoc do terénu
Terénní program Dlouhá - služby fungují v normálním režimu a nabízejí výdej materiální pomoci a poradenství. Pracovnice terénního programu pomáhají šitím roušek pro všechny zaměstnance a klienty NADĚJE.
Důležité kontakty pro vaše dotazy:
Zuzana Baczová - 732 332 097 - vedoucí
Věra Engelová - 732 332 241 - terénní pracovnice
Méně...