POSLÁNÍ
19.03.17Posláním sociální práce je poskytnout pomoc osobám, které jsou sociálně vyloučené nebo jim sociální vyloučení bezprostředně hrozí. Podpořit je při hledání životních cílů, osobního zázemí a společenského uplatnění. Chránit je před strádáním a útiskem a motivovat je k možnosti návratu do způsobu života většinové společnosti.
Více...
Posláním terénního programu je pomoc osobám, které se ocitají v krizi z důvodu ztráty bydlení, sociálního vyloučení či finanční tísni. Podpořit je při hledání řešení krizové situace zajištěním základních biologických potřeb a zajištěním vlastních příjmů.
Cíl Terénního programu
Posilovat kompetence klienta, pomáhat mu s nácvikem různých dovedností, hledat řešení jeho aktuální krizové situace. Směřujeme k osamostatnění klienta a nalezení pro něj vhodného způsobu začlenění do společnosti.
Dílčí cíle
· Poskytnutí informací potřebných k řešení nepříznivé situace klienta (pomoc při uplatňování práv, při obstarávání osobních záležitostí, seznámení s návaznými službami)
· Krizová intervence (psychická podpora a poradenství)
· Změna rizikového životního stylu
· Snížení souvisejících patologických jevů na co nejnižší míru
Cílová skupina
Terénní sociální služba je tu pro všechny osoby od 16 let, žijícími osamoceně, či ve společenství, které jsou v nepříznivé životní situaci a nejsou schopny řešit ji vlastními silami.
Příklady nepříznivé situace:
a. ztráta bydlení nebo problematická bytová situace
Klient musel z různých důvodů opustit své dosavadní bydlení, či mu toto hrozí nebo je jeho bytová situace nevyhovující
b. dluhová spirála
Klient není schopen řešit a splácet své závazky a s nimi související narůstající penále
c. nezaměstnanost
Klient nemá v důsledku ztráty zaměstnání dostatek prostředků na své zabezpečení; ztráta zaměstnání často souvisí s následnou ztrátou ubytování
d. potlačení a narušení práv a oprávněných zájmů:
Klient si nedokáže samostatně poradit s uplatňováním svých práv a oprávněných zájmů
Do cílové skupiny patří zejména:
· Osoby v krizi
· Osoby, jejichž způsob života vede ke konfliktu se společností
· Osoby bez domova
· Nezaměstnaní
· Osoby žijící rizikovým způsobem života
Méně...
PROVOZNÍ DOBA
pondělí - pátek 8:00 - 16:00
KONTANKT
Mírové náměstí 2272, 397 01 Písek (ukázat na mapě)
Vedoucí pobočky
Monika Stachová, DiS.
monika.stachova@nadeje.cz
+420 777 470 947
Vedoucí služby
Bc. Petra Hajná
petra.hajna@nadeje.cz
+420 773 754 762
Pracovnice v sociálních službách
Veronika Lexová
veronika.lexova@nadeje.cz
+420 773 070 589
Sociální pracovnice
Petra Jandová, DiS.
petra.jandova@nadeje.cz
+420 775 889 704
NABÍDKA SLUŽEB
19.03.17Nabízíme tyto služby ...
Více...
Od roku 2006 je NADĚJÍ na Písecku realizována sociální služba Terénní program, zaměřená na osoby a skupiny osob ohrožené sociálním vyloučením. Sociální služba obsahuje zejména zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí. Sociální pracovnice se věnují návštěvám rodin, převážně ze sídliště Portyč a okolí. Na základě informací od rodinných příslušníků získáváme kontakty na další rodiny nebo jednotlivce ve složité situaci. Častěji přicházejí klienti sami s žádostí o pomoc při řešení nepříznivé životní situace.
Cílem sociální služby Terénní program ve středisku Roháčova je oslovit ročně alespoň 100 osob sociálně vyloučených nebo osob, které jsou sociálním vyloučením ohroženi, s nabídkou poradenství a pomoci při řešení jejich poměrů. Hlavní oblastí je dluhové poradenství, bytová otázka, zaměstnání, rodinné vztahy, ochrana práv a oprávněných zájmů a vyjednávání na úřadech. Nejtíživější je zadluženost v souvislosti s nezaměstnaností. V této kombinaci se velmi těžce hledá společné řešení. Služba je poskytována bezplatně.
Uzavírání smlouvy TP
Terénní sociální službu je možné při výhledu dlouhodobé či pravidelné spolupráce využívat po uzavření Smlouvy o poskytování sociální služby. V případě nárazové spolupráce je možné službu poskytnout anonymně, pouze na základě ústní dohody.
Doba, na kterou se Smlouva uzavírá, je zpravidla 1 rok, ale podle přání zájemce se může jednat i o dobu kratší.
Při uzavírání Smlouvy je zájemce seznámen s pravidly služby včetně svých práv a povinností. Tato jsou upravena v příloze Pravidla poskytování sociální služby. Druhou přílohou je pak Poučení a souhlas se zpracováním osobních údajů řídící se tzv. nařízením „GDPR“ z r. 2016.
Příloha 1 - Poučení TP Roháčova
Příloha 2 - Pravidla TP Roháčova
Méně...