Kritéria pro poskytnutí ubytování
23.02.14Rodina, která se uchází o bydlení musí být v něpříznivé sociální situaci a patřit do definované cílové skupiny.
Více...
Rodina, která se uchází o bydlení musí být v něpříznivé sociální situaci a patřit do definované cílové skupiny.
Nepříznivou sociální situací je zejména:
- Absence nebo nedostatek základních sociálních kompetencí:
klient není schopen samostatného jednání při vyřizováních svých záležitostí. - Ztráta bydlení nebo problematická bytová situace:
klient musel z různých důvodů opustit své dosavadní bydlení nebo je jeho bytová situace nevyhovující. - Nezaměstnanost:
klient nemá v důsledku ztráty zaměstnání dostatek prostředků na zabezpečení rodiny; ztráta zaměstnání často souvisí s následnou ztrátou ubytování. - Nedostatečné rodinné zázemí:
klient je vystaven nevhodnému nebo ohrožujícími jednání ze strany příbuzných. - Potlačení a narušení práv a oprávněných zájmů:
klient si nedokáže samostatně poradit s uplatňováním svých práv a oprávněných zájmů.
Do cílové skupiny patří zejména:
- Rodiny v nepříznivé sociální situaci.
- Rodiny vystěhované z obecních bytů.
- Děti a mládež z těchto rodin ohrožené společensky nežádoucími jevy.
- Rodiny žijící v sociálně vyloučených komunitách.
Méně...
Jak získat bydlení v Naději
23.02.14Žadatel musí osobně kontaktovat pracovníky pobočky.
Více...
Osobně podat žádost u sociální pracovnice:
Středisko Železniční:
Ladislava Nováková, DiS., mobil: 770 129 209,
Mgr. Michaela Böhmová, mobil: 771 137 447,
Mgr. Jana Fonioková, Veronika Píšová, DiS., tel: 377 456 912, mobil: 608 782 323
Středisko Černická:
Darina Bělehrádková, DiS., mobil: 608 365 310
Vedoucí pobočky: Bc. Věra Míková, DiS., mobil: 603 869 427
V případě žádosti o bydlení v Černické musí žadatel doložit doporučení od organizace poskytující sociální služby nebo OSV městského úřadu.
Žadatel musí spadat do cílové skupiny a být v nepříznivé sociální situaci.
Žádost je zařazena do pořadníku a vyhodnocována dle aktuálně volné kapacity.
Žadatel musí svoji žádost aktualizovat vždy jedenkrát měsíčně a to buď telefonicky, emailem nebo při osobní návštěvě střediska NADĚJE. V případě, že tak neučiní, je jeho žádost vyřazena z evidence.
Méně...
Bydlení
23.02.14Bydlení je jednou z nejčastějších problematik, se kterou naši sociální pracovníci setkávají při práci ve vyloučených lokalitách a při práci s klienty postiženými sociálním vyloučením.
Více...
Bydlení je jednou z nejčastějších problematik, se kterou naši sociální pracovníci setkávají při práci ve vyloučených lokalitách a při práci s klienty ohroženými sociálním vyloučením. Prostřednictvím poradenství a motivace se snažíme naše klienty podporovat v hospodaření s finančními prostředky tak, aby zvládali hradit všechny platby a poplatky, které souvisejí s bydlením. Právě nedoplatky na nájmech a poplatcích za bydlení na ubytovnách výrazně ztěžují sociální situaci rodin až do té míry, že tyto jsou ohrožovány ztrátou bydlení nebo o něj přicházejí, a zůstávají zatíženy vysokými dluhy.
Méně...
PODPORA DOSTUPNOSTI V BYDLENÍ V PLZNI
12.09.23PODPORA DOSTUPNOSTI V BYDLENÍ V PLZNI
Služba je určena primárně rodinám s dětmi bez přístřeší, bytu či v nejistém a nevyhovujícím bydlení. Dále pak ženám bez přístřeší, ohrožené věkem, zdravotním stavem a nízkým příjmem.
Více...
Název služby: PODPORA DOSTUPNOSTI V BYDLENÍ V PLZNI
Adresa služby: Černická 17, 301 00 Plzeň
Kontaktní telefon/y: 608 365 310, 778 882 817, 778 882827
E-mail: sas2.plzen@nadeje.cz
POPIS SLUŽBY
Podpora dostupnosti bydlení v Plzni napomáhá lidem v bytové nouzi za pomoci sociálních pracovníků v procesu zabydlování do městských bytů. Pomoc, podpora a poradenská činnost rodinám s dětmi při řešení jejich nepříznivé nebo krizové situace, v oblastech bydlení, zadluženosti, vzdělávání dětí, hledání a udržení zaměstnání a při dalších složitých životních situacích
Kritéria výběru osob z cílové skupiny:
- dlouhodobý stav bezdomovectví,
- existence dluhu nebo nesplaceného závazku vůči městu Plzeň,
- podaná žádost o registraci na byt u města Plzeň,
- podaná žádost o zařazení do projektu,
- velikost dostupného bytu.
Výběr klientů do projektu:
Se žadatelem je sepsána Žádost o zařazení do projektu, jejíž součástí je sociální šetření kombinované s bodovacím systémem.
Výběr klientů probíhá na základě bodovacího systému, který je v případě potřeby (více klientů má stejný počet bodů), doplněn informacemi zjištěnými v rámci sociálního šetření.
Na základě informací o velikosti dostupného bytu, je vybrán okruh žádostí, odpovídajících tomuto kritériu. Tato jsou následně posouzena pracovním týmem, který se skládá ze sociálních pracovníků a vedoucí týmu přímé podpory.
Vybraná žádost je následně předána koordinátorce programu k dalšímu zpracování.
Praktické informace:
Provozní doba:
Po – Čt 9.00 – 15.00
Pá 9.00 – 11.00
Finanční náročnost:
zdarma, v případě ubytování za úhradu
Méně...