Zlín - Vysoké Mýto

 
 

Galerie

Letní výlet - Mýto 2014

Konflikt, označený později jako I. světová válka, vypukl přesně před sto lety. Její průběh a historické souvislosti, s důrazem na účast tří vysokomýtských vojenských útvarů, připomíná letní výstava „Velká válka“, kterou vytvořili František Kroulík a Miroslav Řehák ve spolupráci s Regionálním muzeem ve Vysokém Mýtě. Tam jsme vyrazili jeden pěkný letní den také. Expozice klade důraz na vysokomýtské útvary, součástí vernisáže byl výklad o činnosti vysokomýtského 98. pěšího pluku na frontě. K vidění jsou v muzeu i ukázky vojenských uniforem s různými doplňky – přilbou, plynovou maskou či nůžkami na ostnatý drát. Za sběratelskou vášeň Františka Kroulíka a Miroslava Řeháka můžou jejich pradědové. „Našel jsem pár fotek u babičky, pak babička vytáhla další materiály ze šuplíku a už to jelo," vzpomíná František Kroulík. Rukama jim prošly desítky příběhů, stovky fotografií a předmětů, po kterých dokonce sami pátrají na místech zákopů a bojišť. „Na výstavě bude například zachovalá helma z první války nebo bodáky přímo ze zákopů z Karpat, předměty z bojišť, kde bojovaly vysokomýtské pluky. Takže je možné, že jsou po nich," doplnil sběratel. Na jiné myšlenky jsme pak přišli v příjemné kavárně na venkovní terásce na vysokomýtském náměstí. Jak se nám tam líbilo, posuďte sami :-) Aktivita je součástí projektu "Aktivizační programy pro klienty Domova pokojného stáří Naděje 2014 - 2015". Projekt podpořila společnost Isolit Bravo spol.s.r.o. Jablonné nad Orlicí a Město Vysoké Mýto. Projektový záměr Snažíme se podporovat a rozvíjet schopnosti klienta a poskytujeme asistenci při činnostech, které sám nezvládne. I klienti, kteří jsou v důsledku své nemoci odkázáni na lůžko, tráví co možná nejvíce času mimo něj. Jsou citlivě, podle svých schopností, chuti a možností, zapojováni do nejrůznějších aktivit a sportovních a společenských akcí. I ve vyšším věku lze objevit radost z něčeho pěkného, nového, nebo naopak připomenout si něco oblíbeného, celý život důvěrně známého. napsala: Martina Soukupová s přispěním Šárky Mikulecké/Deník