Na koho se mám obrátit, aby mi něco řekl o Vašem Domově?
Obraťte se, prosím, na naše sociální pracovnice nebo vedoucí přímé péče (telefon 465 424 825, 775 868 262) a to v pracovních dnech v době od 8:00 do 15:30 hodin; nebo použijte tuto emailovou adresu: sp.myto@nadeje.cz pro elektronický kontakt. Mnoho užitečných i zajímavých informací naleznete také na těchto webových stránkách: nadeje.cz/vysoke_myto
Co musím udělat, abych k Vám mohl/a nastoupit?
Musíte si podat Žádost o poskytnutí sociální služby společně s Vyjádřením lékaře. Předpokladem pro přijetí je také volná kapacita Domova a možnost uspokojení potřeb konkrétního žadatele v našem Domově.
Kde potřebné formuláře najdu? Jak mám pak postupovat dál?
Žádost o poskytnutí sociální služby společně s Vyjádřením lékaře získáte osobně v kanceláři sociálních pracovnic v přízemí Domova. Ty Vám případně vysvětlí všechny podrobnosti. Formuláře dostanete také u dalších kompetentních zaměstnanců Domova (vedoucí přímé péče, ředitel a pracovníci recepce našeho Domova). Dokumenty jsou k dispozici také na internetových stránkách domova v sekci "Dokumenty ke stažení". Žádost nemusíte vyzvedávat osobně, může jí vyzvednout někdo z Vašich blízkých. Na vyžádání Vám formuláře můžeme zaslat poštou na Vaši adresu.
Žádost o poskytnutí sociální služby vyplňujete Vy. Vyjádření lékaře vyplňuje Váš praktický lékař. Pokud jste hospitalizován/a ve zdravotnickém zařízení, vyplňuje ji Váš ošetřující lékař. Oba formuláře zároveň pak můžete doručit do Domu pokojného stáří Naděje Vy osobně, někdo z Vašich blízkých, nebo je můžete zaslat poštou na naši adresu: NADĚJE, Pobočka Vysoké Mýto, Náměstí Naděje 731, 566 01 Vysoké Mýto
Mám zaručeno, že po podání žádosti mě přijmete?
Vaše žádost bude posouzena lékařem a zástupci vedení zařízení. O výsledku šetření budete písemně vyrozuměn/a o zařazení do seznamu přijatých žádostí. V případě neschválení žádosti Vám bude písemně sdělen důvod neschválení.
Jak dlouho budu čekat na přijetí?
Předpokladem pro přijetí je také volná kapacita Domova a možnost uspokojení potřeb konkrétního žadatele v našem Domově. Čekací doba je velmi různá a pohybuje se nejčastěji v rozmezí 1 rok a déle.
Chtěl/a bych si podat žádost pouze jako pojistku až se o sebe nepostarám, ale zatím nastoupit nechci. Je to možné?
Ano, i to je možné. V případě schválení Vaší žádosti bude ta Vaše zařazena do seznamu schválených žádostí, avšak dále se s ní nebude pracovat až do doby, než se sám ozvete, že byste měl aktuální zájem nastoupit.
Můžu nástup k Vám odmítnout?
Ano, můžete. Vyplníte tiskopis Odmítnutí nástupu žadatele, který dostanete s nabídkou nástupu. Žádost bude zařazena do Odmítnutých nástupů. Pokud budete chtít nastoupit, musíte nás opět kontaktovat a o Vašem zájmu nás informovat.
Mohu si podat žádost ještě do jiného domova?
Samozřejmě můžete.
Musím Vám odevzdat své úspory? Počítají se také do příjmu?
Ne. Úspory neodevzdáváte; do příjmu se nezapočítávají.
Kolik budu platit? Zůstane mi něco z důchodu?
Cena za sjednané služby se stanovuje individuálně podle a sestává se z několika částí ( ubytování a strava, příspěvek na péči, platba za fakultativní služby). Ceny za ubytování a služby najdete v aktuálním ceníku. Z výše Vašeho měsíčního příjmu Vám zůstane vždy minimálně 15% (do příjmu se nezapočítává příspěvek na péči) po odečtení nákladů na ubytování a stravu. Vše Vám ochotně vysvětlí sociální pracovnice.
A co když mám malý důchod?
I tak Vás můžeme přijmout. Náklady na poskytované služby jsou však ve skutečnosti mnohem vyšší než úhrady našich klientů. Rozdíl mezi platbou klienta a skutečnými náklady doplácí Domov z dotací, grantů a z vlastních fundraisingových aktivit. Budeme proto velmi rádi, když se Vaši blízcí budou moci v případě potřeby na úhradě těchto nákladů spojených s Vaším pobytem u nás spolupodílet.
Pokud budu delší dobu u rodiny, kolik budu platit?
Nadále hradíte ubytování; odpadá úhrada stravy (pokud jste si ji řádně odhlásil/a). Příspěvek na péči Vám nebude vrácen.
Když nastoupím, nebudu moci dojíždět k mé lékařce. Kdo se o mě postará?
Přímo v budově Domova, v přízemí, sídlí ordinace praktické lékařky, která přijímá také naše případné nové klienty. Pokud budete mít zájem, můžete se registrovat u ní.
Mám pravidelné kontroly u odborných lékařů. Jak to bude, až budu u Vás?
Pokud má Váš lékař svou ordinaci v naší spádové oblasti, potřebné kontroly pro Vás zajistíme. Je-li lékař mimo naší spádovou oblast, máte možnost přestoupit k lékařům stejné odbornosti aktivně působící v naší spádové oblasti.
Jste schopni se o mne postarat, i když zůstanu zcela upoutaný/á na lůžko?
Samozřejmě. Náš pracovní tým Domova se skládá ze zdravotnického i odborného ošetřujícího personálu.
Kolik nás bude na pokoji?
Naše pokoje jsou jednolůžkové pro zachování Vašeho maximálního soukromí. Některé bytové jednotky mají dva jednolůžkové pokoje se společnou kuchyňkou, koupelnou a WC. Pokud jste manželé, můžete jeden pokoj využívat společně jako dvoulůžkový.
Kolik nás bude společně v domě?
Kapacita domu je stanovena pro 80 klientů.
Jak je to u Vás s jídlem?
Zajišťujeme stravování pro diety č.3 racionální (běžná), č.4 s omezením tuků, č.9 diabetickou a 4/9 s omezením tuku a diabetickou. Další potřeby se řeší po dohodě individuálně.
Doma mi prádlo prala rodina. Jak je to u Vás?
Domov má vlastní prádelenský provoz. Je pouze třeba, abyste měl/a své prádlo řádně označené na vhodném místě způsobem, který Vám vysvětlíme.
Co všechno si mám do Domova vzít?
Před nástupem budete kontaktován/a a obdržíte veškeré písemné instrukce a doporučení.
Můžu si vzít do Domova svůj nábytek, televizi a rádio?
Samozřejmě. Toto vše můžete konzultovat s naší sociální pracovnicí. Váš nábytek pak např. nesmí bránit v poskytování potřebné péče apod.
Mám doma zvířátko, mazlíčka (andulku, rybičky, želvu…). Můžu si ho vzít s sebou?
Naše zařízení toto bohužel neumožňuje.
Jsem věřící. Budu moci navštěvovat bohoslužby?
Samozřejmě. V přízemí Domova se nachází tzv. modlitebna (kaple). Jedná se o prostory uzpůsobené pro každodenní ranní bohoslužby. Službu Slovem u nás zajišťují duchovní místních křesťanských církví.
Jaké máte v Domově kulturní akce?
V Domově je několik větších prostor uzpůsobených pro společenská setkávání a pořádání různých kulturních akcí. Pravidelně budete moci vybírat z nabízených aktivit a činností, které pro Vás připravujeme - besedy se zajímavými hosty, besídky dětí a vystoupení studentů, hudební vystoupení apod. Denně je dle Vašich možností, nálady a chuti možné společně cvičit, zpívat nebo posedět v blízkém parčíku. Nedaleko Domova je moderní dětské hřiště.
Jak je to s návštěvami a vycházkami?
Vycházky jsou neomezené. Při Vašem odchodu z Domova doporučujeme informovat pracovníka recepce. V případě potřeby doprovází klienta při vycházkách a návštěvě lékaře ošetřovatelský personál. Návštěvy jsou možné denně a to i v případě nepřítomnosti pracovníků recepce. Dle možností lze pro Vaše hosty využít pokoj pro hosty (návštěvní pokoj) nebo zajistit nocleh u Vás na pokoji/bytové jednotce. Tyto služby jsou zpoplatněny. Více informací Vám rádi sdělíme.
Musím se u Vás přihlásit k trvalému pobytu?
Je to možné ale není to nutné. Přihlášení k trvalému pobytu u nás má však své výhody:
- Snazší komunikace s úřady (správa soc. zabezpečení, Městský úřad a jeho příslušné odbory atd. )
- Pravidelný zákonem stanovený poplatek za odvoz odpadu platí v místě trvalého bydliště. Vysoké Mýto od klientů domova pro seniory poplatek nepožaduje a nemusíte jej platit ani v původním bydlišti.
- Veškerá Vaše korespondence pak skutečně přichází k Vašim rukám.
- V případě zájmu se zde můžete zúčastnit voleb (parlamentních, komunálních apod.), při sčítání lidu nedochází k nejasnostem.
- Při vyřízení trvalého pobytu pomáhá klientovi sociální pracovnice.
Zdroj: http://www.poradte.cz/spolecnost/3609-trvale-bydliste-v-domove-duchodcu.html